The road trip part 2; the far north of New Zealand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu The road trip part 2; the far north of New Zealand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu

The road trip part 2; the far north of New Zealand

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Erica

08 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

De maanden vliegen voorbij en ondertussen zijn we al weer op de helft van onze reis. Twee maanden zijn we in Australie gebleven en vorige week zijn we iets verder down under in de pacific gevlogen; New Zealand. Ooit zette de Nederlander Abel Tasman hier zijn voet aan wal maar helaas won hij het niet van de Maori's en ging hij verslagen terug. 75 jaar later kwam captain Cook aan land en sindsdien is het land in Engelse handen (en hebben ze hier geen guldens).

Zoals jullie weten zijn we al eerder in het land van de lange witte wolk (aotearoa) geweest en het heeft onze harten veroverd. We zijn dan ook blij dat we hier 2 maandjes kunnen vertoeven. Van Cairns naar Auckland was een kort en fijn vluchtje (5uurtjes) en we landden hier in de avond. Het tijdverschil met Nederland is nu 12 uur. Op het vliegveld kwamen we ineens Jan en Dirk tegen in de boevenbus (hun camper). Met zn allen zijn we naar ons hotel gereden en hebben we lekker een biertje op het terras gedaan. Het was erg leuk om elkaar weer na zo'n lange tijd te zien maar het was alsof we elkaar gister nog gezien hadden, erg vreemd!

De volgende morgen moesten we er vroeg uit want we moesten onze auto in Auckland ophalen en Kees en Gerda moesten hun camper halen. Met de boevenbus gingen we dan op pad en we waren erg blij met onze auto; we kunnen er in slapen met een soort tent erachter en alles zit erop en eraan, zelfs een dvd speler en een koelkast ;). We zijn meteen doorgereden naar onze eerte bestemming; Baily Beach. Het weer was helaas nog niet helemaal super en af en toe viel er een druppeltje. Het grappige is dat we 3 jaar geleden op precies dezelfde datum (2 feb) op precies dezelfde camping stonden. Het eerste nachtje in de auto beviel ons goed, dat is wel even lekkerder dan een tentje ;). Jan en Dirk hadden het ook helemaal naar hun zin en we genoten weer van het prachtige landschap. We waren bijna vergeten hoe mooi Nieuw Zeeland is en het is zo veel afwisselender dan het eentonige landschap in Australie. Het blijft toch onze topper! De volgende dag zijn we met de auto nog even het strand opgereden (zie foto's). Dat is hier heel gewoon en het is zelfs een snelweg waar je 100 mag rijden!! We zijn doorgereden naar het kauri forest waar de grootste Nieuw Zeelandse boom staat, de gasten hebben nog even gezwommen en Dirk had (bijna) een vis gevangen en toen zijn we met de pond overgestoken. Bij de Doubtless bay hebben we onze auto op een camping gestald en we stonden werkelijk op een prachtig plekje bij een hele grote baai. Het was een alternatieve camping met koude douches maar we vermaakten ons prima. Geer en dirk zijn lekker bij de rotsen gaan vissen en zwemmen en Eer en Jan zijn gaan hardlopen! Savonds konden we genieten van de prachtige sterrenhemel.

Op 3 februari zijn we doorgereden naar het noordelijkste puntje; Cape Reinga. Vandaag was de grote dag voor Gerda; ze werd Sarah en dus hadden we daar met elkaar afgesproken. Het is in ieder geval een geweldige plek om je 50e verjaardag te vieren. We zijn ook naar de zandduinen gegaan en het was weer een hele tocht om daar op te klimmen! Het zand stuifde heel erg dus het leek wel of we in de Sahara liepen. Met boards zijn we met een topsnelheid naar beneden gegleden. Vooral Jan was hier helemaal in zn sas en bleef die bergen oprennen. Geer probeerde het nog staand te doen maar viel met zn neus in het zand. Toen we allemaal uitgespeeld waren zijn we doorgereden naar de camping die nog 80km verderop lag. Onderweg kwamen we nog een hele kudde schapen tegen.  Het bereik was zeer slecht en dus waren we dirk en jan uit het oog verloren en kregen ze  pas laat onze smsjes.  Ze sliepen op een andere camping. Helaas lag al het vlees in hun bus dus ging de bbq deze avond niet door.

De dag daarna stond de boevenbus al weer vroeg voor onze neus en hebben we bij de volgende camping in de Bay of Islands afgesproken. We zijn nog even over de 90 mile beach gescheurd en daarna weer doorgereden. De dag daarna was de Geer jarig dus besloten we vandaag met zn allen te bbqen. Ook dit was weer een prachtige camping aan een mooie baai met veel eilandjes. Het weer was ook geweldig en dus konden we met volle teugen genieten. We hadden de tulip bus van Kees en Gerda versierd en hebben de champagne opengetrokken. Het was weer een heerlijk dagje. Jan was nog ergens gaan snorkelen bij golven van 2 meter en die snorkel was hij dus kwijt geraakt. Ook was hij zn hengel al kwijt (moest hij in HongKong achterlaten) en is Dirk op zn bril gaan zitten, het viel voor hem dus niet allemaal mee. De volgende morgen wilden we een bootje gaan huren maar helaas waaide het te hard. Kees, Gerda, Jan en Dirk besloten een dolphin tour te doen en wij hebben (heel sportief) een kajak gehuurd. Het was weer fantastisch en kregen kriebels toen we een rivier ingingen met duizenden bomen die onder water stonden... Zullen hier krokodillen zitten?? Maar gelukkig hoef je daar in Nieuw Zeeland niet bang voor te zijn!! Ook zijn we naar een mooi eilandje geroeid en hebben daar lekker op het strand gelegen al met al was dit Gerard zn leukste verjaardag ooit!! Smiddags zijn we ook nog naar een Maori markt geweest en hebben we even bij de waterval gekeken. En savonds zijn we gezellig een hapje wezen eten.

Het weer bleef mooi en we vonden het jammer om deze plek weer te verlaten. Maar ook de volgende bestemming was een topper; Coromandel. Het was een aardig eindje rijden maar kwamen op tijd aan. De avond was weer prachtig en we hebben met zn allen op het strandje onder de sterrenhemel gelegen. We zijn vroeg naar bed gegaan want vandaag was een grote dag en we moesten er vroeg uit; we gingen duiken bij Cathedral cove!!!

Met zn 4tjes zijn we vroeg vertrokken en was het door de bochten heen scheuren. We kwamen net op tijd bij de duikschool aan en Jan kreeg meteen een introductiecursus. Met het bootje gingen we dan het water in. We kregen een dik pak aan, het water is hier niet zo warm als in Thailand, maar toch nog 22•C. Jan mocht als eerst het water in en daarna was het onzebeurt. Helaas hebben we geen fotos van onderwater want de camera deed het niet :(. Het was heerlijk om weer in de onderwaterwereld te zijn, toch weer heel anders. Er is hier geen koraal, je ziet heel veel wier. Maar we hebben wel een hoop mooie visjes gezien. Dit was weer een leuke ervaring. Jan en Dirk zijn weer teruggereden want die hadden ook nog een vistripje geboekt. Wij hebben met zn 4en lekker de hele middag op het strand gelegen en genoten van het lekkere weer en het prachtige (bijna Thaise) uitzicht.

We hopen jullie weer op de hoogte te hebben gesteld en we zijn erg benieuwd hoe het in Nederland is! Zijn weer blij met de reacties en we hebben weer een nieuw nr; 0226877989

De fotos volgen zsm ook nog van australie                 http://picasaweb.google.com/eerengeer

Kees en gerda nog even aan het woord;

Gerda; ' bedankt voor alle felicitaties voor mijn 50e verjaardag!'

Kees; 'ondanks de bochtige kilometers heb ik het vreselijk naar mn zin'

Gerda; de weergoden zijn zeer goed gestemd. We krijgen een nog betere indruk van Nieuw Zeeland dan de vorige keer.

Kees; ik heb het prima naar mn zin, dus klaar.

Gerda voor de moeders van jan en dirk; 'De gasten zijn zeer druk met vanalles en denken dat een dag 48 uur duurt. Maar ook downunder is het maar 24. Jan heef de was helemaal onder controle en dirk heeft het koken in handen. Zij willen ook steeds gaan stappen maar rond half 10 gaan de luiken zakken en om 10 uur zijn ze dicht. Om 7 uur smorgens weer op te staan.

Gerda; 'Kortom we vermaken ons prima. Tijd is ons grootste probleem.'

Kees; 'En kredietkaarten'.

Volgende keer commentaar van Jan en Dirk, zij zitten nu op een andere camping.

• 08 Februari 2010 - 16:27

Anneke:

Ik kan alleen maar zeggen wat gaaf.Het ziet er allemaal prachtig uit,en zo te zien vermaken jullie je inderdaad best,alles onder controle.Geniet er maar lekker van want hier is het weer berekoud.Een dikke knuffel voor wie het hebben wil,groetjes jan anneke en marianne.
    Ps even een berichtje voor Gerda in de groene pannen zit een mevrouw op een beloofd kaartje te wachten ha ha ha

• 08 Februari 2010 - 17:33

0ma Opa:

ben je lekker met de duikles bezig nou het ziet er lekker uit we hebben het hier weer erg koud .we hopen dat de derbie as zaterdag met de zuider buren maar door gaat .wij hebben af gelopen zaterdag gewonnen en zei je raad het al verloren .nou jan en dirk veel plezier.groeten aan de oeverstjes en tot horens oma en opa.

Janny V D Toorn :

hallo oevers met jullie alles oke gelukkig zo te lezen hier ook hoor maar het is hier heeeel erg koud maar weer lijkt wel of de winter weer begint bij jullie is het lekker warm heerlijk zeg onze dick baalt ook als een stekker as zaterdag vv katwijk q boys zit er bij maar het weer laat het waarschijlijk niet door gaan krijgen heel wat nachtvorst maar goed niks aan te doen gerard jij ook nog van harte met je verjaardag en nog vele jaren nog heel veel plezier daar iedereen de groetjes van uit de tramstraat

Janny V D Toorn :

Jan En Marjanne Rave:

Hallo Gerard en Erica,

Wat een fijne reis maken jullie. Het is heel leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Gerard alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Veel liefs van ons.

• 08 Februari 2010 - 22:30

PaDick:

Hoi GeerenEerenDeRest,

weer heel lezenswaardig en boeiend!! Ik heb net Sammy uitgelaten, het was ijzig koud. Goed dat jullie dat over een tijdje weer van me gaan overnemen.... Over voetbal gesproken, RBB gaat misschien nog een gooi naar de titel doen! We waren hard op weg, 2-0 voorsprong op de koploper Capelle. Met nog een kwartier te spelen een harde overtreding van RBB, rode kaart, maar die had de scheidsrechter niet bij zich, paniek, gedoe, en wedstrijd gestaakt! Als we 8 punten in mindering krijgen staan we onder Katwijk...:)

groeten van je vader

• 09 Februari 2010 - 08:23

Arend En Dicky:

beste mensen, wat een heerlijke reis,om jaloers op te worden..alleen het weer al.gerda nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.[oud...ha ha]welkom bij de vijftigers hoor.groetjes arend en dicky

• 10 Februari 2010 - 16:19

Pumpkin:

hello people!
    erg leuk die foto's en het verhaal..kneel je ben weer lekker bruin als je zegt dat je een maori ben geloven ze je meteen met je hema zwembroek en je hoed haha moes wel lachen om die foto.
    hier heeft het weer voor de zoveelste keer gesneeuwd!!:S:S:S en gisteren ar en lies hun huissie schoongemaakt ben ook van de trap afgevallen samen met de stofzuiger maar ik leef nog!
    Voor de rest zijn huig en ik lekker aan het toeren in MIJN ford fiesta'tje echt super auto'tje!!!
    groetjes en nog veel plezier!!!! en geniet van de zon hier is het 10x niks! al vind ik het nog steeds lekker om alleen thuis te zijn haha helaas gaat het al opschieten.
    xxx

• 11 Februari 2010 - 17:14

Anja:

Even kort een reactie want ik moet zo patat gaan bakken.
    Wat leuk om zo met zijn vieren op te trekken.
    En wat goed dat jullie mooi weer hebben.
    Je vader was vandaag een dagje vrij ,we zouden gaan wandelen,maar het was helaas veel te koud buiten 0gr met een koude wind.
    Dus zijn we maar een eindje gaan reiden met de auto naar Noordholland.
    Ik wens jullie nog veel plezier en Erica we bellen wel weer.
    groetjes je moeder.

• 11 Februari 2010 - 19:20

Veelbruinerdangeer:

IK WIL OOOOOOOOOK lijkt me echt geweldig weer een keertje new zealand over te doen!!
    Prachtig al die foto's jullie boffen daar maar met dat weer hier vriest het weer de hele dag en zijn de straten weer (mooi) wit.
    Maak er nog wat moois van zolang de boys er nog zijn want die tijd zal je nooit meer vergeten!!!De groeten aan de rest en
    TOT horens dikke kus van len en san xxxxx

• 12 Februari 2010 - 07:34

Jet:

Jaaa! Leuk, daar waren wij een paar weken geleden ook nog! Jullie doen toch ook nog wel het zuidereiland???
    x

• 14 Februari 2010 - 10:37

De Oevers:

Hoi gasten, voor de verandering sneeuwt het hier WEER,ik word er echt beroerd van, genoeg over hier want bij jullie is het gewoon lekker warm en genieten met die jonge gasten.
    Kneel en Ger worden jong opnieuw, jullie vergeten toch zeker niet terug te komen want zo te lezen zijn jullie al bijna Nieuwzeelanders aan het worden, nou mensen geniet er maar van en doe iedereen de hartelijke groeten.