Los Angeles to San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu Los Angeles to San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu

Los Angeles to San Francisco

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Erica

25 April 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

We zijn nu ondertussen een week in California en hebben deze 2 grote steden bezocht. Vanuit de Cook eilanden zijn we naar LA gevlogen (na New York de grootste stad van Amerika.) Na 2 weken heerlijk relaxen was het natuurlijk wel weer even wennen in deze drukte. Toen we aankwamen hadden we eigenlijk nog totaal geen planning gemaakt van waar we zouden slapen of wat we gingen doen. Eerst maar eens op zoek naar een hostel dus. Al snel vonden we er een vlak bij het vliegveld en daar werden we met de shuttle naartoe gebracht. Het was een erg gezellig hostel met veel backpackers en een hoop mensen die hier vastzaten omdat ze niet terug konden vliegen naar Europa, vanwege de vulkaan. Maar goed, we kregen al meteen een goed beeld van Amerika op deze plek. In het hostel betekende dat vette happen (gratis muffins als ontbijt, popcorn voor overdag en patat als diner). Ook het straatbeeld is typisch Amerikaans, zoals je dat verwacht: Overal MacDonalds en andere vreettenten (en een supermarkt is moeilijk te vinden). Op straat voelden we ons ook niet erg veilig met al die gangsters met grote kettingen (en zwervers) die op straat hangen of in dikke auto's rondrijden. Savonds hoefde je in deze buurt in elk geval niet rond te lopen!

Natuurlijk wilden we Los Angeles eens goed bekijken en daarom zijn we met een tripje meegeweest en hebben we alle hoogtepunten gezien. Venice Beach, Beverly Hills, Rodeo Drive en natuurlijk ontbrak Hollywood niet. Het was allemaal erg leuk om te zien en om er geweest te zijn, maar verder vonden we Los Angeles niet zo'n bijzondere stad.

De volgende dag zijn we weer vertokken. We hadden erg veel geluk want via internet hadden we een 'relocation' van Apollo gevonden. Dat betekent dat je een campervan binnen een aantal dagen naar een andere stad kunt brengen. We kregen dus een mega luxe campervan met tv, douche, wc enz. voor maar liefst $3!! En die moesten we 3 dagen later in San Francisco afleveren. Dit was helemaal perfect, want de route die we wilden doen was zo'n 800km lang. We zijn langs de beroemde kustweg 'Highway 1' gereden, een super mooie route langs de kust. Je ziet er veel kliffen en het waait er behoorlijk hard. De eerste nacht hebben we op een camping gestaan. Dit was erg duur in vergelijking met Australie en Nieuw Zeeland en de faciliteiten waren er minimaal. De volgende dag zijn we dus gewoon maar op een parkeerplaats in een woonwijk gaan staan, bij een Jehovakerk! Het was wel spannend want we wilden niet door de politie betrapt worden, aangezien je voor het lozen van een blikje op straat al een boete van $1000 krijgt! We zijn er in ieder geval achter dat Amerika niet erg op toeristen gericht is, zoals in andere landen waar we zijn geweest. Neem bijvoorbeeld internet. Wij gingen er vanuit dat Amerika HET land is op dit gebied en er dus overal internetcafes zouden zijn. Maar daar hadden we ons flink in vergist. We hebben uren moeten zoeken maar konden niets vinden. Werkelijk iedereen heeft hier een laptop en werkt dus met wifi. Wat dat betreft ben je als backpacker dus veel beter in Azie af!

Maar goed, toen we de camper hadden ingeleverd zijn we San Francisco ingegaan en hebben we een leuk hostel gevonden. Echt allerlei soorten types lopen hier rond, je kijkt echt je ogen uit! We hebben fietsen gehuurd en zijn de hele stad doorgereden, en natuurlijk over de Golden Gate Bridge!! San Francisco is echt een ontzettend leuke stad, heel heuvelachtig en het ligt midden in een hele grote baai. Het uitzicht vanaf de top was ook weer super; de stad, de brug en Alcatraz in 1 oogopslag. Er zijn veel verschillende wijken, zoals chinatown, een iyaliaanse buurt en een straat vol met hippies! We zijn zaterdagavond ook nog met een kroegentocht meegeweest, was ook erg gezellig!

Vanaf morgen hebben we weer een huurautootje en gaan we wat national parcs bezoeken. We zijn er benieuwd want er schijnt nog sneeuw te liggen!! Dat wordt lekker koud dus!

De foto's van de Cook Islands en van California staan trouwens op de site www.picasaweb.google.com/eerengeer

Tot snel allemaal!!

• 26 April 2010 - 06:55

Dennis Eshof:

Hey Geer en Eer,

Heb net de verhalen gelezen en de foto's gekeken van de Cook Islands en Amerika.

Het klinkt allemaal weer helemaal top! Zeker de Cook Islands moeten geweldig zijn geweest!
    Wat een fantastische reis maken jullie!

Je zal het vast al gehoord hebben Geer, maar het 3e is vorige week kampioen geworden en we moeten vanavond voor de kwartfinale van de Champions League!! Ik ga jou traditie maar ff voortzetten door het deuntje te downloaden!!

Heel veel plezier nog de laatste weekjes!!

Groeten Dennis Eshof

• 26 April 2010 - 18:51

Keesengerda:

GeerenEer wat jullie doen:ZOIETS DOE JE TOCH MAAR 1 KEER IN JE LEVEN!!!!
    Of gaan jullie de volgende keer de noord en zuidpool verkennen?
    Nog ff en dan zijn jullie weer thuis in,t land van de Balkenende,s de Rutte,s en de Wilders.Het lijkt hier wel het land van Ooit met allemaal ZOLEN ,waar jullie straks op mogen gaan kiezen.Dan gaan we zien wie de superZOOL wordt.Aan de de laatste foto,s te zien hebben jullie al een beetje ZOLEN kennis opgedaan. Die Golden Gate bridge word het hele jaar door in de verf gezet.Klusje voor je?Doe maar niet .
    Om te wennen "legtur" een buitenboeltje op je te wachten.In Rainsburrug.
    Geniet er nog volop van .
    Na 9 mei vallen we met z,n allen in een gat.
    Jullie na een wereldreis van 9 maanden en wij na 9 maanden jullie mooie reisverhalen missen.
    Voor de rest alles zuiver en tot kijk.
    groetjes van iedereen.

• 27 April 2010 - 18:40

Oma:

Ja geer en eer dat hadden jullie niet gedacht hé....je omaatje op het internet. Heb al je foto's gezien. Nog een weekje en dan zit het er weer op. Geer....zo te zien heb je goed gegeten...je ziet er best uit (of is het nog van het brood en pasta in Nieuw Zeeland??)
    Je zal me wel missen.....9 mei is het zover. We horen dat je moeder al op zoek is naar een ander onderkomen voor je???? Hoe komt dat nu???
    Ik wens jullie een goede reis met weinig turbulentie. knuffel van je oma.
    En natuurlijk ook de groeten van de plasjes uit de tramstraat. Goede reis en wel thuis.

• 28 April 2010 - 19:42

Gerda:

lieve geereneer,

De anzicht van de cook islands lag gisteren in de bus wat een verassing zeg van harte gefeliciteerd hoor!!!!

En wat een mooie lokatie voor een huwelijks aanzoek "romanticus"

Ik hoorde van oma dat tante corrie alleen nog naar holland komt als jullie gaan trouwen...
    Dus we kunnen wel alvast melden dat het aanzoek heeft plaats gevonden...

overmorgen is het koninginnedag het weer is dan iets minder vlgs de berichten,vandaag en gisteren was het heerlijk echt zomer....

giteren ben ik nog op het KW veld geweest daar is heel wat af verbouwd,maar dat zal je over een dag of tien wel zien.

Ja nu gaat het hard....en spannend,ik heb net hello goodbey.....zitten kijken dus ik ben helemaal in de stemming.maar ons HELLO is 9mei een leuk moederdag kado!!!!!

nou luitjes tot kijk en een goeie vlucht 5 mei naar new york....

ps: er is een heel gedoe geweest om de HOLLYWOOD
    letters op de heuvel,ze wilden er huizen bouwen maar dat is (met een hoop geld)tegen gehouden door bekende filmsterren,hebben jullie daar nog iets van gemerkt???

nou de groetjes van moeders....

• 28 April 2010 - 21:21

PaDick:

Hallo Geer en Eer van der Oever,

ook wij ontvingen gisteren een ansichtkaart vanaf Rarotonga met een mooie boodschap!! Ik moet zeggen, een mooiere plek voor een huwelijksaanzoek is er niet!! Van harte gefeliciteerd!!!! Op de foto's van Rarotonga maken jullie een heel gelukkige indruk!! We gaan ons eerst voorbereiden op jullie thuiskomst. Vanavond met je moeder al in de stemming gekomen met Hello Goodbye. Ik zag hoe moeilijk het was voor ouders om een dochter uit te zwaaien die 5 maanden naar de VS ging. Hoe moeilijk moeten wij het dan wel niet gehad hebben!! :-). Eer, je kunt ook rustig weer in Rijnsburg komen wonen, er is al vier dagen geen misdrijf meer gepleegd. Nou, geniet van de laatste 10 dagen van jullie onvergetelijke reis!!,

groeten, ook namens je moeder, paDick

• 29 April 2010 - 18:41

Arjan En Annelies:

Ha Geer en Eer!!
    Weer zo n super verhaal, ongelooflijk. We kunnen onze oren niet geloven.. We lezen braaf, maar horen jullie verhalen toch liever 'live' tijdens een etentje, natuurlijk gecreeerd door master kok Geer en assistente Eer, in mega keuken URanus! haha
    De prosecco wordt hier al uitgeprobeerd en smaakt heerlijk, dus met de drankjes komt het wel goed! We verheugen ons op jullie terugkomst, HET moment op schiphol komt al aardig dichtbij! ARjan begint zenuwachtig te worden, hij mist je nu wel hoor Geer! Je mag wel weer komen zeuren over die mooie blauwe Harteveld keet! haha
    Morgen is het alweer zover: KONINGINNEDAG 2010! WAt zal het ons brengen... we doen verslag! De brillen en de schmink zijn al paraat! Het weer schijnt aardig te worden, dus dat valt mee.
    De container staat al, je komt in een gespreid bedje, de boot ligt bijna op strand, maar we moesten wachten tot het weer veilig werd in Rijnsburg...je wilt daar niet zijn na de afgelopen dagen!
    Nu genieten van een lang weekend, we hebben al geregeld op het balkon gegeten met een mooi avond zonnetje. We zaten net terug te denken aan dat jullie weg fietsten: Doei! Tot over een paar maanden.... Vreemd: nu is het alweer bijna zover!
    Tot op schiphol!!!

• 01 Mei 2010 - 18:12

Frank En Fia:

Hoi Eer en Geer,

Nog een weekje,dan zit het er voor jullie weer op.Wat romantisch,om een huwelijksaanzoek te krijgen op de Cook Islands,gefeliciteerd hoor!We hebben afgelopen maanden genoten van jullie spannende verhalen,bedankt hoor!We wensen jullie nog een fijne laatste week toe,geniet ervan en tot ziens in Rijnsburg.
    groetjes Frank en Fia

• 03 Mei 2010 - 22:35

Marianne:

Zoooooo eer en geer illegaal aan het kamperen! gerard heeft wel vaker de belastingdienst aan zijn broek, dus dat verbaast me niks, maar onze criminologe met haar brandschone strafblad...;-) Trouwens je lijkt wel een kameleon op alle foto's eer, in de VS een stoere chick en op de cook islands een exotische schoonheid! ik zal mooi weer voor jullie bestellen zodat het bruine kleurtje behouden blijft...tot snel! liefs mar