Au revoir Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu Au revoir Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu

Au revoir Akaroa

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Erica

27 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Tijdens onze reis zijn we nergens zo lang geweest als in Akaroa. Om precies te zijn 26 dagen. Een heerlijke plek om even bij te komen! En helaas is het nu weer tijd om afscheid te nemen...

Maar we hebben er volop van genoten. Het was soms hard werken maar ook veel onspannen en genieten. Gerard heeft het hele huis geschilderd (een meesterwerk ;)) en kreeg daarbij natuurlijk af en toe hulp van Jeff en Erica. Het was wel even schrikken voor hem toen we de bunnings (gamma) inliepen, want nederlandse ronde kwasten - daar hebben ze hier nog nooit van gehoord! Gelukkig konden Jeff en Keith hem de Nieuw Zeelandse kneepjes van het vak leren en binnen no time stond hij dan op de planken. Ook dat was nieuw voor hem - een steiger die je pas na een halve dag hebt opgebouwd... Maar zoals jullie op de fotos kunnen zien is het huis een plaatje geworden.

Het was erg gezellig dat we hier veel bezoek hebben gekregen. De eerste week waren Niels & Shirley er en deden we iedere dag een paar basketbalwedstrijdjes. Wie verloor moest de afwas doen of de ober zijn (gerard -tik tok I'm a clock - was iedere avond ober ;)). En we hebben weer sinds tijden een heerlijke brownie gegeten; bedankt Shir -why are you not dancing?- !!

In het weekend kwamen Jeff, Marjo en Marlies, en deden we leuke dingen. We hebben in de baai gevaren, Hector dolfijnen gezien (de kleinste ter wereld!!) en gewaterskiet. Gerard & Jeff stonden samen achter de boot en geer was erg trots op zijn kunsten op de zelf gemaakte planken van Jeff waar hij zelfs op 1 plank kon staan (zie fotos).

Verder hebben we heel veel gewandeld en kennen we nu zo'n beetje de hele omgeving van akaroa. Ook was Eer erg blij dat ze nu weer iedere week desperate housewives en grey's anatomy kon volgen. We hebben heel veel mooi weer gehad, en konden zo'n beetje iedere middag op het balkon zitten. Wel zat het weer een paar keer tegen, en dan is het hier ook echt heel erg koud en kan het heel hard regenen.

Nou, dat was het weer voor deze keer - voor het laats vanuit Nieuw Zeeland. De volgende x horen jullie van ons vanuit Rarotonga!

Iedereen nog heel erg bedankt voor de felicitaties en de leuke berichtjes!!

Liefs, ons

www.picasaweb.google.com/eerengeer

• 27 Maart 2010 - 19:57

Keesengerda:

Hallo,Kanjers
    We zijn blij dat jullie met een goed gevoel uit Akaroa vertrekken en vanaf nu geen foto,s en berichten van dit "paradijsje"doorsturen. Bij het zien van de foto,s loopt hier het tranenwater over de tafel.
    Een goeie reis verder.
    We kijken uit naar het volgende verhaal.

Wij rijden prima zo
    Ook al hebben we geen Peugot.
    Arjan en Anja gaan je nu echt wel missen.
    Tot kijk op schiphol.

loe en ge

• 28 Maart 2010 - 21:32

Marianne:

hey eer!

Wel lekker zo even jullie je eigen plekje! leuk ook al dat bezoek, ben wel benieuwd wie dat allemaal zijn! jullie zijn nou wel een half jaar weg, echt gek idee hoor. wordt nu weer hardloop weer en mis mijn mattie wel ;-)
    rarotonga, dat klinkt me niet echt bekend in de oren trouwens!! doe er maar een google mapje bij van je i-phone ;-)
    zal je binnenkort nog even een update mailen. heb het idee dat smsjes niet altijd aankomen!!
    xx mar

• 01 April 2010 - 15:58

Pumpkin:

nou helaas weer gezakt..daar gaat me zuurverdiende geld (ja geer ik moet dit zelf betalen allemaal!!) als ik de 3e x nou slaag kan ik misschien net an zelf rijdens met de ford feest naar schiphol.
    groetjes xxx een teleeurgestelde en balende an

• 02 April 2010 - 20:35

Gerda:

e geereneer

ik heb al een paar keer jullie geprobeerd te bellen maar het lukt niet hoor over de skype.

klopt jullie nummer nog wel???

hier wat kattiks nieuws:

Oma heeft methet koor weer een paasconcert gegeven was weer prachtig, nog muziekaler dan vorig jaar, nu was het in de dorpskerk.

Ik hoor dat jullie flink aan het snoeien geweest zijn in christchurch,tante corrie vond het ook gezellig dat jullie de laatste paar dagen bij haar waren!!

Erkomen starters appartementen te koop in rijsoever-noord,ik zal wel een inschrijf form halen,dat kan altijd....jatoch.....

Van anja heb je gelezen,die had de smoor in.

bij ar en annelies heeft ome erik vandaag de dubbele glazen er in gezet ar was dolblij,want enkel glas is toch wel erg koud!!!!

Nou morgen weer Q boys-kattik,hoor dat de fanatieke kw supporters met een bus naar nieuw zuid gebracht worden(het moet niet gekker worden.)

De raafjes van nr 15 zijn een weekend naar limburg (het leek uittocht van egypte wel,altijd leuk om naar te kijken ha ha)

Morgen gaan we een borreltje doen bij de PMe om op de overwinning van kattik te proosten!!!!!!!!!

En zondag komen de plassen en de schapen nog langs.

En verder hopen we op redelijk weer met de PASEN,maar of dat gaat gebeuren??? het is de laatste dagen behoorlijk koud!!!!

Maar daar hebben jullie geen last van ..bofkonten...,nou ik kap er mee.

de groeten en we hopen snel wat van jullie te horen..... vanuit het hopelijk zonnige roatoronga.....

Het valt op dat Dick v,d, Vijver niet meer in beeld is.
    Is dit omdat:
    R.B.B. punten laat liggen. ja/nee

Zenuwachtig is wanneer zijn dochter thuiskomt
    ja/nee

Het erg druk heeft met feesten voorbereiden voor Oma,die 80 wordt.
    ja/nee

Bij 2 goede antwoorden kunt u GeerenEer omhelzen.
    We zien jullie,en blijf gezond,zeker in AMERIKA

groeten,
    ebstroom

• 03 April 2010 - 15:40

Veelbruinerdangeer:

Heey geer en eer
    Zo te zien hebbe jullie het erg naar jullie zin met jullie nieuwe vrienden daar nog ff een maandje genieten dan begint het echte leven weer dus geniet van iedere minuut die je daar nog heb maar dat doen jullie wel zo te zien HEEL veel plezier nog die laatste weekjes xxxxxxxjes len en san

• 03 April 2010 - 17:15

Geer En Eer:

Hallo Geer en Eer, hier weer een berichtje. Maar eerst even reageren op de vragen van Gerda, dus het volgende stukje kun je overslaan.

Je ziet weinig berichtjes van mij.
    Is dit omdat:
    - R.B.B. punten laat liggen: eigenlijk een beetje wel.

- Zenuwachtig ben wanneer mijn dochter thuiskomt: nee, maar ik ben wel heel blij dat ze 9 mei naar huis komen!

- Het erg druk is met feesten voorbereiden voor Oma,die 80 wordt: nee.

Maar 1 goed, dus doe ik er nog twee vragen bij:

- omdat Katwijk vandaag door Quick Boys is verslagen: nee, helemaal niet.

- omdat ik Erica de laatste weken uitgebreid telefonisch heb gesproken: ja!!

Hoe is jullie reis naar Rarotonga verlopen afgelopen woensdag? Ik ben benieuwd! Hier gaat alles goed. Gisteren familietentje gehad (familie Raaf). Vandaag in Sassenheim een bal gekocht, kunnen we weer een balleteje trappen als jullie terug zijn. Vamiddag hardgelopen in de duinen, het was gewoon warm als de zon even doorkwam! Lekker oefenen voor de 6km van Katwijk op Koninginnedag. Jammer dat Gerard weer niet kan meedoen. We hebben lekker een paar dagen vrij in verband met Pasen. Tweede paasdag wordt mischien wel een mooie dag. De groeten, en tot horens, je vader!!

• 05 April 2010 - 09:32

Arjan Annelies:

Hi Geer en Eer!

Zo nog een paar weekjes, dan mag je hier het dakkapel af komen schilderen hahahahah.
    Oh hebben jullie een ander nummer, of heb je geen zin om terug te smsen?? Ik had gestuurd of je bij katwijk 5 komt voetballen (dat vroeg Ruud).
    Oh en een andere sportvraag: aangezien jullie op tijd terug zijn, willen jullie dan ons hockeyteam versterken op Hemelvaartsdag? haha
    Oh nog iets van de sportvelden: katwijk heeft verloren van quick boys (2-1) maar ze verdiende wel de gelijkmaker, hier hadden ze wel de tijd voor, de scheids liet wel bijna een 15 minuten doorspelen!!
    De goal van qb was ongeveer 3 meter buitenspel!

nou adios van uit de Uranus!

• 05 April 2010 - 14:37

De Oevers:

Lieve Eer en Geer

Hier nu tweede paasdag en je geloof het niet maar de zon schijnt hij bestaat dus nog echt.
    Zaterdag hebben wij de vakantiefoto's van Kees gezien, leuk om te zien wat jullie allemaal hebben gedaan en je verffoto's hebben wij ook gezien. Nou luitjes geniet nog van komende weken want voor je het weet sta je weer op schiphol. Veel reisplezier!!!!!!!!!!!

• 16 April 2010 - 17:58

Boody En Cora:

hoi hoe is het in rarotonga?
    je moet ons thuis maar alles vertellen over het duiken en de dolfijnen!
    we missen jullie wel en de vriezer zit al vol geladen met patat en frikandellen en ik heb je mail gelezen op mijn hyves dank.xxx boody en cora.