Met Kees, Gerda en JP in de camperman - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu Met Kees, Gerda en JP in de camperman - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu

Met Kees, Gerda en JP in de camperman

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Erica

19 Januari 2010 | Australië, Sydney

Terwijl wij heerlijk in het zonnetje op een prachtig strand zitten schrijven we dit keer ons reisverslag. Gerard is lekker aan het zwemmen in de surfgolven, Kees is een rondje strand aan het lopen en Gerda is haar kleur aan het bijbruinen. We zitten nu op Sunshine Beach en het ziet eruit als een plaatje.

Afgelopen vrijdag zijn Kees, Gerda en oma in brisbane aangekomen. We hebben de 1e nacht in een lodge geslapen met 2 stapelbedden en eerst nog even een wijntje gedaan (ja het zal jullie verbazen maar ook de Geer drinkt wijn ;)). In de kamer werden ze warm welkom geheten door JP (zie fotos) en Kees zn grote vriend reist de hele oostkust met ons mee. Na een rustvolle nacht waren we de volgende morgen al vroeg wakker om vanalles te regelen. De morgen begon met een goed ontbijt en om 10 uur gingen Geer, Kees en Eer richting de camperman om ons nieuwe rijdende huisje op te halen. Het was een klein stukje met de trein en nog een stukje lopen voor we bij het kantoor aankwamen. De verhuurder nam ons met een chagarijnige kop in ontvangst en na lang wachten en een rondleiding in de camper (waar vanalles miste en ontbrak) mochten we betalen. Kees liet al snel blijken dat hij de man niet zo aardig vond en zij dat hij wel wat meer mocht lachen ;). Toen de creditcard van Kees het om onbekende redenen niet deed kreeg de man een nog zuurder gezicht. Veel andere opties waren er niet, we moesten of met de creditcard betalen of met contantjes. En omdat de creditcard niet werkte zijn we maar opzoek gegaan naar een bank. We hadden een australische rekening dus moesten we proberen daar wat vanaf te pinnen. Helaas was het zaterdag en dat betekende dat alle banken dicht waren. Er bleef nog maar 1 optie over; terug naar de camping en alle pinpassen halen. Geer is dus alleen terug gegaan en na een uurtje kwam hij terug met de taxi, terwijl wij ondertussen van de laatste centjes nog een bakje koffie bij de macdonalds konden halen. Nu gingen we proberen te pinnen, er was echter weer een probleem, het limiet was 500dollar. We hebben uiteindelijk alle pasjes gebruikt om het bedrag bij elkaar te sprokkelen. Terug naar de camperman en betalen maar ! Eindelijk hadden we hem dan en hoefden we niet meer afhankelijk te zijn van het openbaar vervoer. Terug op de camping (na 4 uur) zijn we een heerlijk maaltje gaan bereiden; Kees en Gerda's 1e kangaroebiefstuk en daarna hebben we de camper ingedeeld. Daarna wilden we nog even stoeltjes gaan halen bij de kmart maar die bleek om 5 uur al dicht te zijn. Al met al was het een behoorlijk chaotisch dagje en 's avonds waren we helemaal gebroken. Vroeg naar bed dus en zondag weer vroeg eruit. Een nieuwe dag met nieuwe kansen en dus gingen we weer naar de kmart. Dit keer hadden we meer geluk en eindelijk hadden we onze langgehoopte stoeltjes. Meteen nog even boodschapjes gedaan bij de aldi en een pizzabroodje bij de subbway gegeten en daarna reden we door naar Emma, waar oma logeerde. Ze waren net ingetrokken in een heel mooi huis op een heuvel met uitzicht over de Goldcoast! Gezellig even een bakje gedaan, naar de Goldcoast geweest en daarna weer terug naar de camping in Brisbane.

Voordat Geer zn pa en ma aankwamen hebben we een week op diezelfde camping gestaan. Was wel even lekker want we konden van alles regelen en voorbereiden. We zijn toen nog een dagje naar het stadsstrand geweest wat heel leuk was. We liepen op de brug en ineens zagen we een bekende! Edwin uit Katwijk liep op dezelfde brug! Het strand cq zwembad lag midden in de stad in een park en je kon er lekker op het gras of op het zand liggen. Het water was heerlijk, het was er alleen een beetje druk. Het is namelijk schoolvakantie dus alle campings, zwembaden en strandjes zitten bomvol! Na een week Brisbane zijn we ook nog 3 dagen naar de Goldcoast geweest om lekker te relaxen.

Maandag de 18e zijn we dan echt aan de reis begonnen. Op tijd weg en op naar de Steve Irwin Zoo. Het was kokend heet en het werd zwaarder en zwaarder, vooral voor Gerda. We zagen koalas, tasmanian devils en heel veel krokodillen, de ene nog luier dan de andere. Tijdens de show vlogen de vogels in het rond en deed een krokodil die niet zo wilde een paar kunstjes. Ook was er een memorial voor Steve Irwin. Het leukst was natuurlijk het knuffelen met de walabi's (kangaroos), waar vooral Kees en Gerda van genoten. Na een vermoeiend en heet dagje reden we door naar de Sunshine coast en daar staan we nu op de camping. Het gasstelletje doet het niet, net als zoveel dingen in de camper (kees loopt te vlouken en probeert het allemaal te repareren) dus hebben we er zelf maar een gekocht. En vannacht zat er een hele grote spin in de tent (eer heeft de hele camping bij elkaar gegild ;)). Morgen rijden we door richting Mackay en dan op naar het noorden. Nu nog even genieten van de zee want hier kunnen we nog zwemmen. Als we noordelijker gaan kan dat niet meer want het is sting-seizoen (kwallen!!) en haaien, krokodillen en nog veel meer enge beesten. This is Australia!!

Ook nog even een persoonlijke groet van Kees en Gerda;
Kees vind na het zien van de camperman de Aussies een stelletje arrogante, patserige belgen.
Gerda's mening over Gerard; 'na 4 maanden rondreizen is hij nog niet veranderd, hij is nog steeds dezelfde klier ;)'
Kees is blij dat JP meereist, dat helpt hem flink door zijn jetleg heen en hij acclomatiseerd snel.
Gerda is blij dat het Stevie Wonder park (de zoo) voorbij is, de volgende keer gaat ze met Arjan, dan zijn ze er in 20 minuten weer uit.
Kees zegt; 'ik gaat helemaal niet meer mee. Veel geblaas en weinig krokodil.'
Gerda is helemaal blij met Gay-markt, daar kan ze lekker afkoelen onder de airco.
Kees zegt; 'lang leve de i-phone (en de eer) anders hadden we niet zover gekomen.'
Gerda vind de aussies een stelletje kluizenaars, 'ze zitten binnen met de airco en zijn zo wit als een scheet.'
Kees is blij dat we nu eindelijk het blik en de 4 baanswegen gaan verlaten en eindelijk de rust gaan opzoeken.
Zelfs Gerda kon geen genoeg krijgen van het zeewater en ligt tussen de krokodillen en de haaien.
Kees en Gerda zeggen; 'we zijn blij voor jullie dat het gaat dooien. We missen jullie (nog) niet, an en de uranus natuurlijk wel!'
Gerard zegt; 'en ze missen natuurlijk Kees zn grote vrind JP (hahahihihahah)'

Fotos!!! http://picasaweb.google.com/eerengeer

• 19 Januari 2010 - 08:20

Dirk Kneet:

Hallo luitjes!

Wat een vehalen weer! Gelukkig zijn jullie goed aangekomen Kees/Gerda. Straks in Nieuw Zeeland mag je weer lekkere kippenpoten grillen Kees, want die waren erg lekker! Maar ehh.., die camperman had je even door elkaar moeten husselen!!! verdorie!!! Geer/Eer dacht jullie wel wat centjes hadden verdient jo..., met frambozen plukken! ha.. ha..

Ik ben me tas al een beetje aan het inpakken en spulletjes aan het kopen enz... Nog eventjes 8 dagen boeven rijden en dan is het zover!!

Spreek jullie snel!!!

Groetjes Dirk

• 19 Januari 2010 - 09:55

Pumpkin:

oh oh oh wat zijn we weer optimistisch jullie zijn net 5 dagen in australie en we gaan nu al zeuren HALLO wie zitten er nou in die zon en hoeven 6 weken niet te werken!! wij niet hoor. Typisch kattuks gedrag weer!

Ik had wel verwacht dat gerard nog steeds dezelfde klier is die veranderd nooit, al mis ik het nu wel hoor.

maar goed haha moest wel lachen om dat stukje dat je met arjan die zoo in moet gaan haha ik denk dat je er dan nog eerder als 20 min uit ben, wel gaaf dat je die kangaroe's mocht aaien net de kinderboerderij!

en lekker he een kangaroe biefstukje is nog lekkerder als een normale biefstuk!!

en nogmaals niet zeuren als het even tegenzit denk gewoon aan het koude holland en de dagelijkse sleur die je hier moet doorstaan.dan komt het vanzelf weer goed.

huize ebstroom 16 staat nog, en huig zorgt ervoor dat ik lekker eet, gisteren kroten gegeten. en het is vast niet erg dat we die kabeljauw wat in de vriezer ligt opeten:P

Groetjes xx de an

• 19 Januari 2010 - 16:04

Mariel:

Hallo daar,

Het is echt al weer veel te lang geleden dat ik wat van me heb laten horen.. Ik denk vaak genoeg aan jullie,maar word erg jaloers van het lezen van de verhalen, vandaar ;-).
    Goed om te horen dat alles nog goed gaat! Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht! Blijven genieten want voor je het weet zijn jullie weer thuis!

Pas goed op jezelf!

Liefs, xxx Mariel

• 19 Januari 2010 - 19:58

Janneke:

Hoi,ik schrijf jullie ook even een berichtje.
    Allereerst moet het een veilig idee zijn dat J.P. over jullie waakt!
    Leuke foto van jullie met Steve boven jullie hoofd, maar wat even van m'n hart moet is... hoe kunnen jullie zo KEIHARD zijn om heel lief een kangaroe te aaien en te knuffelen, (het ziet er heel schattig uit op die foto's)en dat terwijl je net z'n biefstuk achter je kiezen heb! echt zielig hoor!!!!!!

Nou, ik zou zeggen genieten jullie maar lekker van alles, want het gaat allemaal veel te snel! want Gerda, voor je het weet staan we weer in het jeugdhonk. O ja ...trouwens Bas belde voor de vergadering heb je voor mij wat datums?? (haha grapje).

Nogmaals geniet ervan en een hele fijne tijd!

Heel veel plezier,
    groetjes Janneke.

• 19 Januari 2010 - 20:28

Pa Dick:

Hallo GeerenEerenGeren Kees,

is Erica eigenlijk veranderd? (of is ze nog steeds zo'n scheetje?). Ik merk wel dat het verschil met Nederland heel klein is. Hier kom je ook kattekers tegen op de Sandtlaanbrug, heb je zoo's en campings aan zee, doen creditcards het soms ook niet en hebben we een goudkust (aan het kanaal. En hier hebben we tenminste de echte JP, die het kabinet laat wankelen. En de gevoelstemperatuur is hier met 20 graden gestegen de laatste week!! Oké, je merkt het, een beetje jaloers ben ik eingenlijk toch wel op jullie. Blijf genieten,

je vader!!

• 20 Januari 2010 - 06:17

Erik En Herma:

Na het lezen van enkele stukken even de ogen gesloten....en ja hoor.....zag de situatie helemaal voor me. Kees ouwehoeren over van alles en nog wat en waarschijnlijk heeft onze Ger het van een afstandje met een glimlach zitten volgen en haar gezicht richting het zonnetje gekeerd.
    Hopelijk gaat de reis verder wat soepeler en kan zwager Kees zijn welverdiende rust vinden.Veel plezier.

• 20 Januari 2010 - 17:37

De Oevers:

Lieve aussies, ondanks de credietcard en de camper zitten jullie lekker in de zon en wij in de kou. Ik begrijp uit het verslag dat het wel erg warm is want als Gerda het warm vindt is het echt zo. Nou dan maar lekker zwemmen maar kijk aub. uit voor die grote witte broeders die gek zijn op mooie benen dus Kees kijk jij maar extra goed uit, want van onze zomer willen wij je wel weer zien met twee zeabenen.
    Nou mensen heel veel plezier en tot horens weer.

• 23 Januari 2010 - 14:47

Anneke :

Hoi bofkonten.Wij hier in de regen en jullie lekker in de zon,klinkt allemaal super hoor.Nog ff dan komen jan en dirk al jullie kant op gaaf hoor ze hebben dan ook heel veel zin in. groetjes uit het grauwe Katwijk

• 24 Januari 2010 - 09:45

Arend En Dicky:

halloooooo,dat had wat voor mij geweest met die kangaroetjes, krokodllen heb ik wat minder mee ,verder alles goed?hier is alles weer wit,ik en met mij velen hopen op een zonnetje. maar daar zullen jullie daar geen gebrek aan hebben. nou mensen veel plezier, en groeten aan jullie allen, van ons allen lieve groeten arend en dicky.

• 24 Januari 2010 - 16:23

Koos En Maya:

fijn dat jp mee is. vraag eens aan kees hoe hij het boek vindt hahaha...
    fijn dat jullie het leuk hebben. geniet! gr koos en maya

• 25 Januari 2010 - 13:00

Jan De Poes :

hallo schatte wat een eo fmooie verhalen weer zeg en prachtige foto s nog even en dan zie k jullie snel weer groeten van de hele poezen familie

• 25 Januari 2010 - 13:14

Karin:

Hej Geer en Eer en metgezellen!
    Klinkt allameaal super gaaf. Wat een belevenissen weer!
    Gewoon met jullie eigen camper, wat een luxe! Dat is weer heel wat anders als low budget in Vi"etnam slapen;)
    Ik begrijp nu zeker wat je bedoelt: Thailand is wel echt een verademing in vegrelijking met Vi"etnam.
    Nou geniet ervan.
    Liefs en kus Karin