Happy new year from down under! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu Happy new year from down under! - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu

Happy new year from down under!

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Erica

03 Januari 2010 | Australië, Newcastle

Hi everybody! Hopelijk hebben jullie allemaal hele gezellige kerstdagen en een goede jaarwisseling gehad. Wij willen jullie vanuit Sydney in ieder geval een heel gelukkig, gezond, zonnig en reislustig 2010 toewensen! Het zal natuurlijk best wel even koud zijn geweest tijdens de feestdagen maar wees niet getreurd.. Ook wij hebben niet al te best weer gehad.

Maar laten we eerst weer beginnen met waar we gebleven waren.. De raspberryfarm.
De laatste week werken viel ons behoorlijk zwaar. We hadden er al 2 weken opzitten en hadden nog geen dag vrij gehad. Gelukkig begon het zo nu en dan in het eind van de middag te regenen en konden we met de roestbak boodschappen doen in het naburige dorpje. Voor ons was dat een feestelijk uitstapje en waren we even weg uit de boerderij. Maar de laatste week hebben we ook hard gezwoegd in temperaturen van 40graden, dan was het wel even afzien. En rond een uurtje of 3 begonnen we te hopen dat tante Corrie ons kwam vertellen dat we mochten stoppen, maar vaak moesten we dan nog 2 uur zwetend volhouden. Onze motivatie om zo veel mogelijk frambozen te plukken werd dan ook met de dag minder, die paar dollars extra maakte ons ook niet meer zoveel uit. De dag voor kerst hadden we veel geluk, het regende, en dus waren we vrij en zat het plukken erop. We hadden lekker de hele dag de tijd om ons voor te bereiden op ons vertrek. Snel even de was en boodschapjes gedaan, en toen konden we ons klaarmaken voor kerstavond. We wisten niet wat ons te wachten stond maar hadden al gehoord dat tante Corrie er een groot feest van zou maken. Onze verwachting van een uitgebreid kerstdiner met veel eten en drinken bleek te kloppen. Een lange, mooi gedekte tafel stond voor ons klaar en de kamer was helemaal in kerstsfeer versierd. We kregen een glaasje champagne en het feest kon beginnen. Allereerst mocht iedereen het kadootje uitpakken dat op tafel lag. Dit schijnt australische traditie te zijn. Daarna werd het voorgerecht opgediend: zalm en salade. Het was werkelijk verrukkelijk!
Toen moest het hoofdgerecht nog komen: een gigantische beenham met aardappeltjes en rodebesjessaus. Ook drank was er in overvloede, en omdat iedereen al een paar weekjes geen slokje alcohol meer ophad, begonnen we met zn allen steeds meliger te worden. Als toetje kregen we nog een heerlijke taart en het diner werd afgesloten met een spel; wie ben ik? Iedereen kreeg een muts op zijn hoofd met een naam erop en om de beurt moesten we vragen stellen en raden wie we waren. Geer had het al snel in de gaten; hij was Jack Sparrow. Eer deed er wat langer over en bleek Lisa Simpson te zijn. Ver na tienen was het feest afgelopen en ging tante Corrie naar bed. Wij gingen met zn allen nog even door in de caravan. Al die wijn en bier bleek ons niet goed te doen want midden in de nacht begon Geer slaap te wandelen. Hij dacht dat er een tree frambozen onder de struik (het bed) lag en kon hem maar niet vinden ;).

De volgende morgen waren we behoorlijk brak en was het tijd om iedereen gedag te zeggen. Het bleek niet het allerbeste moment te zijn want tante Corrie kwam zeiknat met een grote tang in haar handen uit de schuur lopen. Na ons bosje bloemen met bedankjes te hebben gegeven zijn we met Niels&Shirley snel de auto ingestapt en begon de 3-daagse reis naar Sydney. Na 10 minuten rijden over de slingerende landweggetjes begon eer het in haar maag te voelen en heeft de hele kerstmaaltijd in een spuugzakje achtergelaten. Het weer op deze 1e kerstdag was niet al te best maar het was prima om 6 uur in de auto te zitten. Onze 1e stop was in een national park, in een bos aan het strand. Het was erg rustig en heel erg mooi. Helaas was het nog niet opgeklaard maar we hebben een heerlijke kerstmaaltijd op: rijst met een pot saus, een blik ham en mais. We hebben gesmuld ;). Het was erg gezellig bij het kampvuur en de possums (soort wasbeer/eekhoorn) kwamen ons vergezellen. 2e kerstdag hebben we weer 6 uur in de auto gezeten, en het regende aan 1 stuk door. Het was even zoeken, maar uiteindelijk kwamen we op een gratis camping in een national park aan. Gelukkig hadden we zeiltjes gekocht en toen  we die net hadden opgehangen en onze tent eronder wilden gaan opzetten, kwam er een hele aardige aussie naar ons toe die ons zijn 6-persoons reuzetent aanbood. Daar waren we gigantisch blij mee!! Onder het zeil hebben we gekookt en een heerlijke grote biefstuk met gebakken aardappeltjes en groente gegeten. Daarna doken we met zn 4en de tent in en hebben we nog gezellig een potje gekaart. Deze nacht lagen we weer op de grond en Niels&Shirley naast ons op hun mega luchtbed :p. Buiten regende het maar in  de tent waren we veilig. Geer was weer onrustig en begon in zijn slaap weer te zoeken naar frambozen in de slaapzak. We vonden het jammer dat we de witte kerst hadden misgelopen, maar het was een kerst om nooit te vergeten.

De volgende morgen hebben we alles weer gepakt en de tent nog even schoongemaakt en kon de laatste trip naar Sydney beginnen. We hadden nog niets geboekt dus het was nog even uitzoeken waar we moesten slapen. Gelukkig zagen we net voor Sydney een camping en daar hebben Niels&Shirley ons afgezet. Het bleek de dichtstbijzijnde camping van de stad te zij dus we waren helemaal gelukkig. Het was droog dus konden we rustig ons tentje opzetten. We hadden ook een luchtbed gekocht dus die nacht lagen we heerlijk vroeg te slapen. Het luchtbed bleek alleen iets te groot voor onze tent dus gingen we de volgende dag op zoek naar een kmart waar we hem konden ruilen. We hadden een weekkaart voor het ov gekocht en na heel lang zoeken kwamen we bij de juiste winkel. Meteen even wat nieuwe kleertjes en slippers gekocht en we waren er weer helemaal klaar voor. De volgende dag waren we weer helemaal uitgerust en zijn we de stad ingegaan, hebben ons belastingnummer opgehaald en hebben alles voor oudjaar geregeld. Midden op een druk kruispunt kwamen we Roos tegen die we in Thailand hadden ontmoet, echt heel toevallig. Toen we terug kwamen op de camping stond het hele veld vol met tenten, heel grappig! Sydney stroomde vol voor het grote nieuwjaarsspectakel. We hebben die avond met een nederlands stelletje een biertje gedaan. De 30e zijn we de stad ingegaan om alvast een mooi plekje op te zoeken en hebben we ons helemaal voorbereid op oudejaarsdag.

We wisten dat het een gekkehuis zou worden dus vertrokken we die ochtend om 9 uur van de camping met Andy & Maya uit Groningen. Er stond een behoorlijke rij bij de Royal botanic gardens maar binnen een half uurtje waren we binnen. We hadden een gigantisch mooi plekje gevonden naast operahouse en voor harbour bridge en hebben ons daar met onze picknickuitrusting geinstalleerd. Binnen 2 uur zat het hele park vol maar wij hadden het mooiste plekje bemachtigd! We hebben ons geen moment verveeld en hebben lekker gegeten, mensen gekeken en de dag vloog om. Rond 5 uur kwamen er nog mensen aankakken (lekker dom) en die wilden nog even voor ons gaan zitten op een inimini stukje gras. Vonden ze het nog raar ook dat wij niet een stukje van ons territorium wilden opofferen :s. Er kwam een vliegtuigshow ( stelde niet zo heel veel voor) en om 9 uur begon het vuurwerk voor de kinderen, wat al briljant was! Toen werd het aftellen en met een fles champagne vierden we het nieuwe jaar. Het vuurwerk was werkelijk spectaculair. Niet alleen op de brug, maar overal om ons heen vloog vuurwerk de lucht in. We wisten gewoon niet waar we moesten kijken. We hebben echt de mooiste jaarwisseling van ons leven meegemaakt!!

Omdat we dachten dat Sydney de volgende 2 dagen als een bom zou ontploffen, hebben we besloten nog even op de camping te blijven. Ondertussen hebben we uitgezocht hoe we het best in Brisbane konden komen en al snel hadden we een goedkoop vluchtje vanaf Newcastle (vlak boven Sydney) gevonden.

De laatste daagjes zijn we nog lekker even de stad ingegaan; nog even geshopt en genoten bij darling harbour. Ook kwamen we de 2 duitse meisjes tegen waarmee we op de farm hadden gewerkt! Het viel ons mee dat we nog geen Kattukkers of Rijnsburgers zijn tegengekomen, maar dat zal vast niet lang meer duren. Vandaag, de 3e, zijn we de trein ingestapt, opweg naar Newcastle en daar slapen we 2 nachtjes in een hostel. Dinsdag vliegen we in een uurtje naar Brisbane (goedkoper dan met de trein!) en dan is het wachten op Kees, Gerda en Oma. We kijken er heel erg naar uit om familie te zien en hebben helemaal zin in de camperreis langs de oostkust!

Dat was het weer voor deze x, we wachten weer met smart op jullie reacties, vinden het super leuk om te lezen! En mochten jullie wat persoonlijker willen reageren kunnen jullie altijd SMS-en: 0415747298

Cheers from downunder!

Foto's;

• 03 Januari 2010 - 09:59

Erik En Herma:

Beste Erika en Gerard, een heel goed en gezond 2010 gewenst. Nog heel veel plezier tijdens jullie reizen. Oma zal haar koffer inmiddels wel gaan pakken en ik heb inmiddels orders gekregen van je vader hoelaat ik in de Ebstroom moet zijn op 14 januari. Als jullie aan je reis beginnen met Pa en ma gaan wij langzaam aftellen voor onze vakantie. Stelt niets voor bij een reis van maanden maar we hebben er helemaal zin in. Ik moet er alleen aan denken de plantjes van Oma in leven te houden. Dit is de laatste nieuw zeeland trip niet helemaal goed gegaan. Oma was zo goed mij hier nog even aan te herinneren!!!! Nou lui, nog een fijne tijd gewenst en groeten van ons.

• 03 Januari 2010 - 10:50

Dirk Kneet:

Hallo Geer/Eer!

De aller beste wensen voor het nieuwe jaar!

Jullie hebben een geweldig feest gehad daar! Helemaal super! Ik ben gewoon weer, net als elk jaar naar de scum geweest. Was ook heel gezellig. Ja Geer!! Ik was weer net zo dronken als in Volendam. ha.. ha.. Ik liep ook te zoeken naar frambozen onder me bed! ha.. ha..

Nu is het de weken/dagen aftellen en dan zien we elkaar in Auckland. Ik heb er echt zin in! Alles is geregeld.

Ik weet niet veel meer te vertellen, we spreken elkaar snel in levende lijve!! Krijgen jullie dikke knuffel van me!

Liefs Dirk Kneet!

• 03 Januari 2010 - 11:42

Mariet:

Haaj Geer & Eer,

Gelukkig nieuwjaar!! Ik heb net echt met veel plezier jullie reisverslag gelezen! Heel erg veel plezier nog.

Liefs,
    Mariet

• 03 Januari 2010 - 14:37

Janny En Dick :

HALLO EER EN GEER EEN HEEL GELUKKIG GEZOND EN LIEFDEVOL 2010 hier alles oke met ons dick jr is net terug uit aruba HEEFT ZN ZUS DIANA DAAR BEZOCHT HEEFT ERG GENOTEN JULLIE HEBBEN OOK EEN MOOI VOORUITZICHT HE DAT KEES EN GERDA EN OMA KOMEN LEUK HOOR GAAN JULLIE MAAR LEKKER GENIETEN MET ZN ALLEN DE HARTELIJKE GROETEN VAN DICK JANNY ELLEN RAYMOND EN DICK JR

• 03 Januari 2010 - 19:43

Neel:

Goeie morgen,stelletje zolen.
    Nog 13x waterbed en 1x vliegtuigstoel is het dan zover dat wij jullie begroeten daarin down under.DE Geer krijgt dan gelijk een skop onder z,n kont om van dat frambozen zoek synDROOM af te komen.
    Lekker dat jullie het helemaal TOPPIE hebben.
    Hier vriest het en de knurven van neel beginnen te kraken en te piepen.Als jullie omkomen van de honger(zo te lezen niet) moet je ff bellen.Dan smokkel ik gerookte makriel mee.
    Gerda is op toernee met de peugeot om de hulpbehoevenden hier in de regio in bed te krijgen.Met de nieuwe banden(sponsered by the Geer)vind ze het super sturen.Komende week gaatie voor de APK.Kost de Geer een paar centen,maar daar hebben we wel wat voor, hahaha GeerenEer geniet er nog even van want wij komen met een zeer strak programma (waarbij je geen tijd heeft om frambozen onder het bed te zoeken)bij julle langs.
    toedeloe uit de ebstroom

• 03 Januari 2010 - 19:45

Neel:

o ja Eer,
    kijk ff op je hotmail

• 04 Januari 2010 - 19:06

Eer&geer:

De rest van de foto's van ons heerlijke kerstdiner en oud&nieuw volgen nog! Xxons

• 05 Januari 2010 - 12:03

Frank En Fia:

Hoi Eer en Geer

Nog een heel mooi en gezond 2010 toegewenst.
    We wensen jullie nog veel reisplezier toe.

groetjes van Frank,Fia,Esther en Tamara

• 09 Januari 2010 - 05:05

Niels & Shirley:

Haaay Geer en Eer,

Goed om te horen dat jullie in Brisbane zijn beland. Wij hebben jullie plek op de camping ingenomen. Nadat Niels zijn familie weg was moesten we weer ff afzien in ons tentje. Maar dat heeft ook wel weer wat :) Nu superheet hier in Sydney en we slapen op een camping in het noorden van Sydney. Gaat helemaal goed dus :D parkeerplek geregeld voor 30$ per week van een aziaat en hostel in Auckland.

Geniet met jullie familie van de oostkust en tot in nieuw zeeland?

xxx

• 09 Januari 2010 - 05:15

Shirley:

Oja familie van Gerard, lijkt tante Corrie nou echt op tante Corrie?

• 10 Januari 2010 - 17:03

Rosanne:

Hellow Geer en Eer!
    Heerlijk om jullie zware werkweken met zo'n goed diner af te mogen sluiten tijdens kerstavond. Gezellig ook met al die nationaliteiten aan tafel... Na het strenge gedoe tijdens het werk, heeft tante Corrie het weer helemaal goed gemaakt ;)
    Heerlijk om nu weer te kunnen reizen!
    Ik had vandaag graag willen skypen maar lag nog heerlijk in dromenland toen jij het smsje had gestuurd. Daarbij had ik mijn microfoon ook niet. Kan ik je volgend weekend misschien spreken?
    Veel plezier langs de oostkust met de kamper!
    Dikke kus van mij!

• 10 Januari 2010 - 20:16

Fam. V. Geer:

vraag van Shirley:
    Natuurlik niet.Gerard heeft heimwee en gaat dan overal bekende mensen zien.Zo heeft hij z,n vader al tig keer in het buitenland gezien terwijl ik gewoon thuis zat.Het is geen ernstige ziekte,als hij over 3 nachtjes z,n ouders ziet gaat het vanzelf over.
    En Geer ,de AR heb mee ugete,kabeljouw(van Dick Toorn)sla, gebakken krielen en de hele mikmak.Volgende week bak ik voor jullie red snapper in de campervan en laten wij het afwassen aan de GeerenEer over.
    Tot kijk en blijf gezond!!!

• 12 Januari 2010 - 08:35

Piet En Joke Prins:

Hallo Erika en Gerard,

Even een reactie van de overburen uit de Kamerlingh Onnesstraat... Super leuk om jullie verslagen te lezen!! Van jou moeder Erika kreeg ik deze week te horen dat jullie via deze site te volgen zijn, dus we zijn gelijk gaan lezen. Twee jaar geleden zijn wij ook in Thailand geweest, heel herkenbaar allemaal. Piet is een paar jaar geleden in Australië geweest en over een aantal weken gaan we naar Maleisië en Borneo. We hebben er veel zin in maar als ik over die bloedzuigers lees, gatsie! Wij wensen jullie nog heel veel plezier down under en we blijven jullie zeker volgen!

Groetjes uit een wit, koud Rijnsburg

• 12 Januari 2010 - 16:38

Anja:

Hallo Eer en Geer,

Leuk om alle verhalen van jullie te horen en te lezen.
    Regelmatig kom ik mensen tegen die vragen hoe het met jullie gaat.
    Zo kwam ik vanmiddag Petra Pauw tegen Erica je moet de groeten van haar hebben.
    Ook Joke Prins vond het leuk om de site op te zoeken,zij gaat met Piet naar Vietnam.
    Erica en Gerard ik wens jullie nog een heel goede tijd toe ook samen met Gerda en Kees.
    Geniet ervan. groetjes ma.

• 14 Januari 2010 - 09:30

Pumpkin:

Nou daar zit ik dan helemaal alleen.
    net vaders en moeders weggebracht naar schiphol, die over ong 10 min de lucht in gaan.
    de ballenklappers zijn mee hoor, mafkezen net of je die daar niet ken kopen haha.

groetjes en veel plezier met ouwe kneel en moeders.
    P.S: je moet is ff op kneel zijn rugtas kijken hij heeft op elk vakje van zijn tas getekend wat waar zit haha erg grappig!
    xx

• 18 Januari 2010 - 18:19

Maya:

hoi! eindelijk eindelijk eens gekeken op jullie site! kei gaaf hoor! en hoe is het nu, aan de oostkkust? hebben jullie moeder ge goed afgeleverd bij haar zuster? en hoe is het tesamen in de campert??? heeeeeel veel pleizer (en wat een mooie fotoos zeg!!!!) gr ook van koos x

• 18 Januari 2010 - 18:21

Maya:

ps die rugzak die wil ik ook wel eens zien an hahahaha