The Ozzie experience - Reisverslag uit Silvan, Australië van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu The Ozzie experience - Reisverslag uit Silvan, Australië van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu

The Ozzie experience

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Erica

21 December 2009 | Australië, Silvan

Hallo holland! We hopen dat jullie heel veel sneeuwplezier hebben ;) en wie weet volgende week een witte kerst! We maken natuurlijk niet meer zo heel veel spannende dingen mee. Dus in dit reisverslag zullen we jullie vertellen hoe het leven in australie er zo ongeveer dagelijks uitziet.

We zijn nu 2 weekjes op de farm aan het werk en ondertussen beginnen de frambozen tegen ons te praten ;) de eerste 3 dagen waren echt geweldig, lekker werken in de zon en nergens aan denken. De tweede week werd het al normaler en nu kijken we met volle teugen uit naar donderdag. Die avond vieren we kerst en dat is tegelijk onze laatste werkdag hier. Maar goed, even serieus, wat doen we nou eigenlijk allemaal. We beginnen meestal rond een uurtje of 7, 8 maar dat kan helemaal verschillen en ligt aan het weer. Als het heeft geregend is alles nat (logisch) en kunnen we pas laat beginnen met plukken. Meestal zijn we dan ook pas laat klaar, maar normaal gesproken gaan we tot een uurtje of 6 door. We ontbijten, poetsen onze tanden en trekken onze werkkleding aan. Dan doen we een hoed op (heel belangrijk tegen de zon!) en kiezen we een rij uit om te plukken. De struiken beginnen ondertussen wel steeds meer uit te bloeien dus er valt ook steeds minder te plukken :( We plukken 6 verschillende soorten frambozen, blueberry's, goldenberries en rode bessen. En we krijgen per kilo betaald, erg rijk zullen we hier in ieder geval niet worden :p. Met inpakken (alleen de vrouwen) krijgen we gelukkig wel per uur betaald(10euro) al zijn het maar 4 uurtjes per week. En Geer is deze week 2 dagen Shedman geweest wat ook wel lekker verdient. Hij moet dan de hele dag een beetje rondrijden en volle treeen ophalen (lekker simpel). Als we klaar zijn met werken gaan we eerst lekker douchen en daarna kokkerellen. Dan nog even tv kijken en om 10 uur moeten alle lichten uit van tante Pam. Iedereen noemt haar ondertussen al tante Corrie haha.

Het is hier echt heel erg gezellig en elke dag hebben we lol. Brenda is afgelopen week vertrokken en we hebben een afscheidsbbq gehouden. Daarna heb ik nog wat lekkere bananenmuffins voor haar gemaakt ;) ook zijn er 2 fransen vertrokken. Dinsdag zijn Niels & Shirley in hun plaats gekomen (die we in Thailand hebben ontmoet), 1 grote gezellige boel dus! Iedere dag maken we lekkere dingetjes (wat is een eigen keuken toch super ;)) zoals brownies, frambozenshakes en Haagsche bluf (wat iedereen zoo lekker vindt ;)).

Tot nu toe zijn we nog geen 1 keer een hele dag vrij geweest, want dat zijn we alleen als het regent. Wel een paar keer smiddags (wat super is want dan kunnen we lekker boodschappen doen en chillen), maar dan moeten we wel de hele ochtend (8uur) werken.

Geer heeft trouwens zijn grote freund gevonden; Florian uit Duitsland. Ze hebben veel lol over 'cleaning the toilets', 'berry costume' en 'giving tante Corrie ein hot massage' :p. Als geer weer thuis is zullen jullie je niet alleen verbazen over zijn Engelse vorderingen, maar ook zijn Duitse taalgebruik ;)

Tante Corrie  en haar man hebben dit bedrijf nu 10 jaar en ze zijn al behoorlijk op leeftijd. Hij is gevallen en heeft zijn knieschijf gebroken maar gaat gewoon stug door met werken. We snappen eigenlijk niet dat ze het hele zooitje niet gewoon verkopen. Erg veel plezier hebben ze ook niet meer in hun werk aan hun gezichten te zien. We mogen trouwens niet praten tijdens het werk en muziek is al helemaal uit den boze. We schijnen dan langzamer te werken haha. We worden zo nu en dan ook als kleine kinderen (of honden) behandeld, maar dat nemen we maar met een korreltje zout. Wat wel leuk is, is dat we zaterdags een biertje krijgen en met kerst wort er uitgebreid voor ons gekookt ;). De tijd gaat ook super snel voorbij, we hoeven nog maar 5 dagen te werken en dan zijn we VRIJ!!!!

Waarschijnlijk vertrekken we de 25e richting Sydney, samen met Niels & Shirley. Dan zijn we lekker een weekje vrij en gaan we oud & nieuw vieren!!!! Daarna nog een baantje proberen te vinden bij Brisbane voor 2 weken en dan kunnenwe weer gaan reizen!! We kijken er heel erg naar uit en zullen het reizen weer helemaal waarderen na het harde werken ;)

Dit is in ieder geval een echte Aussie experience die we niet hadden willen missen!!

Lots of kisses from the raspberrie farm, Silvan, Australia

• 21 December 2009 - 09:16

PaDick:

Hallo Geer en Eer, goed om te lezen dat het regenwater in Australië ook nat is! Erg leuk dat we jullie nu geregeld kunnen bellen. Wel ff uitkijken dat tante Corrie dan niet in de buurt is! Lusten jullie nog frambozen wanneer jullie weer terug zijn in Nederland? Geniet van je vrije weekje binnenkort,
    hartelijke groeten van je vader.

• 21 December 2009 - 09:44

Frank En Fia:

Hoi Geer en Eer,

Het blijft leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.De frambozen zullen nu jullie neus wel uitkomen,en straks vinden jullie hopenlijk weer een ander baantje.We wensen jullie hele fijne kerstdagen toe en geniet van jullie vrije dagen!

groetjes van Frank en Fia.

• 22 December 2009 - 10:08

Gerda:

JAJAJA,dat geloof ik dat het weer even wennen is om te ...werken...maar goed gaa maar flink door want duiken in het great barrier rif zal wel een paar centen kosten ha ha.

Het heeft gisteren weer flink gesneeuwd het houd maar niet op!!!!
    Oma is ook al aan het mopperen zij durft de deur niet uit ivm met valgevaar,we gaan straks met de auto om boodschappen(de peugeot kart lekker door hoor,is winterhard)

Arjan en annelies zitten nu in parijs,daar regende het gisteren,en komen 24 dec weer terug dan doen we achter in de middag een borrel en een kerstchinees buffet.
    Met een lekker toetje (verzord door chefkok huig) en ierse koffie na.

ps:er zijn weer drie nieuwe sneeuwkunstwerken bij gekomen (jullie drie),en het lijkt er nog op ook gerard met een flinke kin,arjan met een blokhoofd en anja met een konijn in haar handen,het wordt tijd dat ie naar het zomerweer gaat straks.

volgens mij heeft ie een sneeuwsteek opgelopen....

nou de groetjes ik bel snel....prettige kertsdagen

vader en moeder
    arjan den annelies
    anja en huig
    en oma.

• 22 December 2009 - 21:11

Dirk Kneet:

Hallo daar!

Geweldig weer Geer/Eer! Nog even volhouden tot kerst en dan kun je erop terug kijken als een hele mooie tijd en vooral mooie herinnering!(frambozen hoofdstuk)Ben zeker benieuwd naar Geer z'n vorderingen in z'n Engels/Duits! ha.. ha..

Hier gaat alles z'n gangetje hoor? Stappen met de gasten,werken,trainen en af en toe een date.. ha.. ha.. En bovenal verheugen op de vakantie!!

Ik ga jullie een hele fijne kerst toewensen en alvast een heel gelukkig nieuwjaar! Ik zal aan jullie denken en er 1 op jullie drinken!

Gr,liefs Dirk

• 24 December 2009 - 06:11

Mariel:

Hallo daar!

Het doet me goed om te lezen dat daar ook nog gewerkt wordt. Haha, wat een slavendrijvers zeg;-)Geniet van kerst, jullie vrije dagen en oud & nieuw.. Zo'n bijzondere jaarwisseling zal je niet zo snel meer mee maken!

Liefs, Mariel

• 24 December 2009 - 10:21

Eefje:

Heey Geer en Eer! Wat heerlijk dat jullie nog maar een paar dagen hoeven te werken tussen de frambozen en daarna lekker kunnen genieten van kerst en oud&nieuw!! Zo te lezen vermaken jullie je wel in Australia, maar het zal ook wel lekker zijn om weer te gaan reizen na dat harde werken haha;-)

Ik wil jullie alvast hele fijne kerstdagen wensen en een goed 2010!! Geniet van alle dingen die je mee maakt!!

XXX Eefje

• 24 December 2009 - 10:24

Veelbruinerdangeer:

Heey geer en eer
    Ja dat werken daar valt niet mee maar zo te horen hebben jullie het best naar jullie zin ik las ook dat jullie naar sydney gaan met oud en nieuw zorg dat je er op tijd bij bent voor een goed plekje want er zitte mensen al vanaf s morgens om een plekje bezet te houden.
    Ik wens jullie prettige feestdagen en een spetterend nieuwjaar maar dat komt wel goed in sydney(ik spreek natuurlijk uit ervaring ;)
    Groetjes en kusjes lennard
    Ik mis je wel hoor geer in t weekend STAPMAATJE!!!!!!

• 24 December 2009 - 22:43

Capetown-lover:

hey geer en eer!! ik ben weer terug in de NL routine, en gelukkig is het door de vele feesten en partyen wel een gezellige tijd. met kerst ga ik eten met familie,2e kerstdag naar mijn zusje in den haag. marlous gaat ook mee stappen, die is helemaal losgeslagen dus je weet niet wat je ziet bij terugkomst ;-)
    Wat een wereld van verschil met jullie frambozentuin, klinkt als een sprookje!! maar ook hard werken dus, weer eens wat anders';-) Nee hoor eer, ik zal nooit jouw legendarische woorden vergeten: 'backpacken is ook hard werken hoor!' Lekker dat jullie straks weer gaan duiken! blijven jullie de hele tijd met het andere stel?
    Geniet ervan! en hopelijk kunnen we weer snel skypen! xx mar

• 27 December 2009 - 12:51

De Oevers:

Frambozen blijven lekker maar genoeg is genoeg. Nu lekker feesten en dat kunnen jullie toch nog wel. Deze ervaring neemt niemand jullie af hoe vervelend het af en toe kan zijn maar dit is ook weer een deel van de reis. Nou Geer straks kan ik je niet meer verstaan nu je al die talen spreekt vergeet het Kattuks niet want dat blijft toch de mooiste taal. Nou mensen wij zijn echt jaloers op jullie, zon en warmte, hier regen en grijs weer en dan ook nog drie mannen in huis HELP, ik kom ook mee denk ik. Geer en Eer een heel goed en gezond 2010 toegewenst en nog heeeel veel reisplezier.

• 27 December 2009 - 19:34

Pumkin:

ha broer en eer! Kwens jullie alvast een mooi en heel belangryk een gezond nieuwjaar! Tot volgend jaar in mei. Over 3 weken helemaal alleen thuis had het wel stiekum wel leuk gevonden om mee te gaan maarja werk he dat verpest alles. Maargoed wel 6weken jou auto in bezit, maar eerst snel afryden! de groeten! Goodluck! X

• 29 December 2009 - 21:47

Jan De Poes:

hallo schoonheden hier de poes weer een geweldig verhaal jongens echte avonturiers zo te horen gaat het weer helemaal prima maar dat zijn zeker lange dagen kijk zeker er naar uit hoe gerard engels/duits spreekt gelukkig zie k jullie snel mis jullie groeten jan

• 29 December 2009 - 21:48

Jan De Poes :

trouwens jan en maaike wensen jullie een gelukkig nieuwjaar groeten jan

• 31 December 2009 - 15:45

Corinda:

Hoi Eer en Geer,
    Als het goed is zitten jullie al in het nieuwe jaar! Wij moeten nog een paar uurtjes wachten. We wensen jullie een heel gelukkig nieuw jaar! Veel plezier in Australië! Geniet van de omgeving en van elkaar.
    Groetjes Piet, Carla, Gerald, Marloes, Albert-Jan en Corinda

• 31 December 2009 - 16:30

Oom Piet:

Ha die Geer en Eer, even een klein verzoek voor een frambozen cocktail. lijk me lekker!
    Het allerbeste voor het nieuwe jaar toegewenst.

• 01 Januari 2010 - 11:53

Linda En Jean:

Hey Eer en Geer,

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!
    Zo te lezen vermaken jullie je wel op jullie reis. Echt gaaf zeg. Bij Jean en mij begon het ook weer te kriebelen. Ik vlieg 16 jan naar Sydney voor een reis voor 5 maanden(jean wilde niet weer zo lang, die komt pas in april). Zijn jullie er dan nog? Ben 4 maanden in australie dus kunnen misschien even kijken of we een keertje kunnen afspreken?

veel plezier nog.

liefs jean en linda

• 01 Januari 2010 - 16:55

Kneel:

Heey there down under,
    In huize ebstroom is de rust weder gekeerd.
    Moeders doet de "bankzaken"boven de voordeur en Knelis denkt aan jullie.Het aftellen is nu echt begonnen!!
    Nog 13 nachtjes waterbed en een nachtje vliegtuigstoel komen wij jullie persoonlijk een heel goed en gezond 2010 wensen.Om het weerzien dan een feestelijk tintje te geven nemen we een hele grote pot frambozenjam mee,van Albert de Gein,conserved in Australie by tante Corrie,of hebben jullie liever een kilo drop uit HOLLAND?
    Zo ,GeerenEer,einde bericht van de kneele kant en de beste wensen van iedereen die hier gisteren en vannacht over de vloer kwamen stuiteren.

• 01 Januari 2010 - 17:12

Nog Effe Kneel:

Marco,de zool naast ons,heeft vannacht een trauma opgelopen.
    Zijn MAT was niks vergeleken met Arjan,s knal en vuurpijlen trukendoos.

• 01 Januari 2010 - 18:42

Huize Uranus!:

GELUKKIG NIEUWJAAR EN EEN KNALLEND, ONTDEKKEND, GEZELLIG, ZONNIG 2010!!!!

• 01 Januari 2010 - 20:48

Rita:

Hallo Geer en Eer,
    super dat jullie het zo top hebben, we wensen jullie een heel goed 2010 toe vanuit een koud Nederland
    hartelijke groetjes van ons allemaal.
    Rita