Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Erica

01 December 2009 | Australië, Sydney

Vorige week zondag vlogen we van singapore naar Sydney. De vlucht duurde 6 uur en vloog letterlijk voorbij! Toen we aankwamen was het even zoeken want we hadden geen lonely planet. Ook het openbaar vervoer was hier veel minder goed geregeld dan in azie. Nadat we erachter waren welke bus we moesten hebben moesten we nog een half uur wachten. Op internet hadden we een leuk en goedkoop hostel gevonden dus daar gingen we naartoe. Toen we op de Beresfordroad aankwamen was er in geen velden of wegen een hostel te bekennen. Gelukkig kwamen we een hele aardige Aussie tegen die ons vertelde waar we heen moesten. Nog een klein stukje met de trein en we waren in hartje Sydney! We waren ontzettend moe dus zijn meteen het eerste de beste hostel ingedoken. Dat was wel even schrikken: betaalde je in Azië nog 2 euro pp per nacht, hier waren we ongeveer 15 x zoveel kwijt!! En we sliepen nog in een stapelbedje ook! We hebben meteen een dutje gedaan want in het vliegtuig hadden we niet geslapen. De volgende dag zijn we op zoek gegaan naar een goedkoper hostel, waar het een grote bende was. Samen met 10 andere backpackers lagen we dan op een kamer. We zijn meteen achter internet gedoken om op zoek te gaan naar werk. Die avond hebben we voor het eerst sinds tijden zelf gekookt. dat was wel weer leuk! We hebben een heerlijke tonijnsalade met champignonnensoep gemaakt. Snachts was het een grote herrie op onze kamer ( stomme duitsers en Chinezen). De  volgende dag zagen we de symbolen van Australië: opera house & harbour bridge! Echt heel erg gaaf om in het echt te zien! Smiddags zijn we maar even wat belangrijke dingetjes gaan regelen zoals een bankrekening en een belastingnummer, wat je hier nodig hebt als je wilt gaan werken. Ook hebben we meteen oordopjes gekocht :) de volgende morgen hebben we een aantal nummers gebeld van fruitplukbedrijven, helaas zonder resultaat. Alles zat al vol! Wel vragen ze overal schilders dus dat kan geer altijd gaan doen. We hadden geen zin meer om verder te zoeken dus zijn we smiddags naar bondi beach gegaan. Het water was veel kouder dan we hadden verwacht maar geer had het super naar zijn zin met de hoge golven! Dit was echt een showstrand, zo uit de film en heel veel surfers. We moesten nog haasten want we hadden tickets gekocht voor de cruise en we mochten absoluut niet te laat komen! De kaartjes hadden we voor 9euro gekocht dus we waren erg benieuwd wat we er van konden verwachten. Het bleek uiteindelijk de beste deal ooit te zijn; we kregen meer dan waard voor dit geld! 3 uur lang varen door heel sydney, daarna naar een hele mooie club en 2 gratis drankjes;) We hadden echt een superavond en wat is de skyline van Sydney toch mooi!! We lagen weer eens laat op bed en hadden de volgende dag een
klein katertje :p Dit is dus het leven van de meeste backpackers maar gelukkig komt dit bij ons maar een enkel keertje voor! Na een broodje pindakaas (mmm) zijn we naar de apple winkel gegaan om een iPhone te halen!! Dat leek ons toch wel super handig tijdens de reis en overal is wifi. Daarna zijn we nog even naar de dokter gegaan want onze bulten waren toch wel aardig ontstoken. We kregen wat antibiotica en een zalfje dus nu moest het snel gaan genezen! Savonds nog lekker fish en chips gegeten en toen zijn we vroeg ons bedje ingedoken. zaterdag wilden we nog op zoek gaan naar werk maar alles is natuurlijk dicht in het weekend dus hebben we besloten nog een dagje strand te doen. Het weer is echt super, het is zo'n 32graden. Vandaag is het zondag en zitten we in de trein op weg naar Orange. We hopen daar werk te vinden. En mocht het niet lukken dan gaan we terug naar Sydney en dan gaat geer schilderen. We hebben ook een nieuw nummer; 0415747298 en ons skypeadres is ericavdvijver. We zijn benieuwd hoe het in Nederland is, dus laat maar een reactie achter!      De foto's staan op    http://picasaweb.google.com/eerengeer

• 01 December 2009 - 05:59

Mariel:

Haha, nu ben ik lekker een keer de eerste!!
    Jaja, dat zal wel wennen zijn die prijzen..Wel gaaf hoor, weer een nieuw land om te ontdekken.. Eer, kan je niet als schookmaakster aan de slag dan ;-)?? Daar zijn we toch goed in!? Ben benieuwd of het jullie gelukt is om werk te vinden..
    Veel plezier i.i.g.!!

X Mariel (& Fedor)

• 01 December 2009 - 11:23

Dirk Kneet:

Hallo Backpackers!

Nou...., als ik het zo lees is dit toch wel weer heel wat anders!

Tussen al het geregel en stress door hebben jullie ook nog een aantal keer kunnen ontspannen! Let goed op elkaar en blijven genieten! Mis jullie wel hoor? maarja..., nog eventjes en dan zien we elkaar in Nieuw Zeeland!! ha.. ha..

Met mij gaat alles goed hoor? Me wedstrijden gingen heel goed, ben 5e en derde geworden! Die eerste keer vijfde was niet helemaal terecht maarja.., foto's staan op hyves! dus kan nu weer iets rustiger aan gaan doen! Ga het komend weekend met alle gasten van de sport! dick,thom,mart,ruud,wesley enz.. weekeindje naar Kempervenne! dus Geer,,, dat wordt chaos!! ha... ha... potten en pannen mee! ha... ha.. Foto's van de wedstrijd staan op hyves!

Voor de rest, alles z'n gangetje hier!!!

Veel liefs Dirk Kneet!

• 01 December 2009 - 11:43

Gerda:

hoi geereneer,we zijn zondag terug gekomen van onze 30 jarige honeymoon,met een "fel geel lelijk eendje" het ijselmeer om.Het weer was iets minder dan in sidney maar de pret niet minder.Met windje mee ging ie 100 en tegen 80 km per uur en de regen kwam door de roosters naar binnen.... maar het is nu gelukkig beter weer de zon schijnt.Ik hoop dat het werk zoeken gaat lukken (zal ik je kwasten enz opsturen???),want er breken dure tijden aan,de azie prijzen zijn voorbij.Ne jelui tot kijk en horens..... gr uit de ebstroom.

• 01 December 2009 - 20:16

Jan De Poes:

hey meides hier de poes ken k ook niet gaan schilderen daar dan hopelijk vinden jullie snel werk tot in new zealand dikke kus jan en maaike

• 01 December 2009 - 21:13

Anneke Ravensberge:

Hé Geer en Eer,

Leuk om al jullie avonturen weer te lezen! Ff wennen aan de prijzen dus daar in Aussie maar hopelijk vinden jullie snel werk! Geniet onderhand maar van al het moois daar!

XX An

• 02 December 2009 - 17:05

Anja:

Lieve Eer en Geer,
    Goed dat jullie even naar de dokter zijn geweest.Gaat het al beter met de benen.
    Ik ben heel benieuwd of jullie werk kunnen vinden,maar dat zal vast wel.Vandaag ben ik met Ruth even naar Katwijk geweest om wat inkopen te doen agenda etctra.
    Sinterklaasavond gaan we een pannekoek eten met oma Truus,gaan jullie ook nog wat doen of wordt het daar niet geviert.

groetjes en veel liefs je moeder.

• 02 December 2009 - 22:08

Gijsbert:

Hier dan een berichtje van mij! Zo te zien genieten jullie er echt van!! Leuk om alles te lezen en geer, je moet echt maar gaan schilderen!! :) (beter als bij huis ter duin toch?!) Geniet er nog van... ben benieuwd naar jullie volgende verhalen!

• 05 December 2009 - 16:27

Vader Dick:

Hoi Geer en Eer,

ik heb nog niet gelezen,
    dat de bulten zijn genezen.
    Ik hoop dat het over is,
    want anders gaat het mis.
    Hebben jullie al werk kunnen vinden?
    Want je kan niet leven van de winden!
    Hier in Nederland vieren we vandaag Sinterklaas,
    we gaan pannekoeken eten met Ruth en beide oma's!
    Het blijft hier steeds maar hondeweer,
    hopelijk verandert het een keer.
    Jullie hebben een zomer van bijna anderhalf jaar,
    dat hebben jullie echt heel goed voor elkaar!
    Met AZ gaat het niet goed,
    Koeman kreeg vandaag ontslag op staande voet.
    Ramses Shaffy('kijk omhoog Sammy')is overleden,
    Sammy kijkt nu alleen nog maar naar beneden.
    Nederland heeft voor de WK geloot tegen Japan, Denemarken en Kameroen,
    dat is toch wel te doen.
    Nou tot de volgende keer,
    en mischien skypen we binnenkort weer!

Groeten van je vader.

• 05 December 2009 - 17:55

Neel:

Hee GeerenEer
    Bedankt voor de kaart.
    Die voor Arjan heb ik gelijk in een plastic zak gedaan om de lucht te behouden.Halve zool.
    Ga maar snel wennen op het verse werelddeel en zing,dans en geniet van het leven.
    Tussendoor een Australisch kozijntje of zes.
    Het ga jullie goed en toedelekedokie uit ebstroom 16
    Brisbane,here we come!!!

• 06 December 2009 - 21:43

Marco,Eline En Kids:

He buurtjes, Alhoewel:jullie zitten nu wel heel ver weg om als 'buren'dienst te doen.Duurdere tijden breken aan zo te lezen.Dus er moet gewerkt worden om jullie reisje verder te kunnen bekostigen.Succes met zoeken hiernaar enne blijf genieten! Bij ons heeft zwarte Piet (Kees)hard op de deur gebonst en heel veel kadootjes achtergelaten.Sven heeft trouwens 'n leuke variant op 't liedje "Daar wordt aan de deur geklopt met 't is zeker de buurman weer, die flikt het telkens weer. Maar ik heb een jachtgeweer en schiet 'm wel neer... Doe jij het volgend jaar weer, Geer?Nog een paar maandjes... Voor Mats ben je wel erg lang weg, want hij vroeg al aan Anja: Is hij dood dan? Gelukkig niet en we hopen jullie natuurlijk wvolgend jaar weer in levende lijve te mogen ontvangen. Wel jammer trouwens dat jullie er niet zijn met oud en nieuw! Maar we zullen op jullie toasten en wensen jullie nu samen nog heel veel (reis)plezier!

• 07 December 2009 - 19:14

John Vd Eshof:

Super mooi wat jullie allemaal doen. Veel plezier verder en ik hoop dat jullie snel leuk werk vinden.

John