Asia; the final part - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu Asia; the final part - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu

Asia; the final part

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Erica

22 November 2009 | Singapore, Singapore

Na een paar dagen in Kuala Lumpur te hebben verbleven, zijn we met de bus doorgegaan naar Malaka, wat maar 2 uurtjes rijden was. In een chinees straatje hebben we een leuk hostel gevonden. Ondanks de regen zijn we toch de stad gaan verkennen. Malaka is vroeger een Nederlandse kolonie geweest, dus er waren nog wat Nederlandse gebouwen overgebleven, zoals de kerk en het stadthuys. Daarna zijn we nog even naar de mega-shopping mall gelopen. De volgende morgen hebben we een lekker Hollands ontbijtje gegeten in een Nederlands cafeetje; broodje hagelslag en koffie verkeerd ;) 's middags gingen we weer naar de bios, 2012 echt een spannende film en een mooie (en warme) bios! Daarna zijn we nog even gaan shoppen maar dat was Geer al gauw zat dus die liet zich even verwennen met een massage.

Na wat van de steden en het binnenland van Maleisie te hebben gezien vonden we het tijd worden voor wat strand dus zijn we naar PulauTioman gegaan (top 10 mooiste eilanden). We moesten daarvoor eerst naar het kustplaatsje Mersing. Omdat de boot die dag niet meer vaarde moesten we daar overnachten. Zondagochtend ging de boot om half 8 naar het eiland. We hadden van tevoren alvast een bungalow besteld voor 2 nachten op het abc-strand. Dat strand bleek echter niet zo geweldig te zijn, alleen maar rotsen. Ook het hutje was niet helemaal top, er liep een kakkerlak in de douche en de lamp sprong twee keer. 's avonds zijn we naar een ander strandje gelopen waar ook een dutyfree shop was, was drie kwartier lopen! De volgende dag wilden we gaan duiken maar het was heel erg slecht weer. Na 2 nachtjes op het saaie en regenachtige strand te hebben geslapen zijn we met de backpacks naar het volgende strand gelopen. We hoorden dat er aan de andere kant van het eiland een heel mooi strand was. Dit bleek 3uur (met de zware backpacks :p) lopen te zijn of drie kwartier met de dure 4wd. Aangezien het toch slecht weer was hadden we daar geen zin in dus besloten we een nachtje op dit strand te blijven en maar afwachten of het nog een keer mooi weer zou worden. We hadden een mooi bungalowtje aan het strand en dit keer geen kakkerlakken! We hebben lekker gezwommen en 's middags werd het zelfs nog mooi weer dus wilden we gaan duiken. Helaas kon het weer niet omdat het eb was :(. We zijn nog een dagje gebleven, want het was wel lekker ontspannen. Helaas hadden we die avond wel weer een huisdier in onze kamer; een muis :s De volgende dag vonden we het wel weer tijd om het eiland te verlaten en richting Singapore te gaan. Smorgens vroeg vertrok de boot van het eiland. Geer had hier een slecht voorgevoel over. Hij wilde heel graag weg van dit eiland en de volgende boot ging pas een dag later :s Zijn voorgevoel bleek werkelijkheid te worden; de boot vertrok niet. De boot was namelijk overladen, er zaten veel te veel mensen op (waarschijnlijk ook een paar zwartrijders), en dus moesten we wachten en wachten en nog eens wachten. De lucht werd donkerder en donkerder en de storm werd harder en harder. Na 2uur wachten gingen we dan eindelijk weg. We twijfelden echter of we ooit het vaste land zouden halen. Dit was werkelijk de engste bootreis ooit; alles kraakte en de boot zwiepte alle kanten op. Na anderhalf uur waren we zo blij dat we weer aan wal waren!

We hebben meteen de bus gepakt naar Singapore en moesten nog even door de douane. Met angst en zweet (van de vorige keer) liepen we door de controle poortjes heen. En je raad het al, Eer werd tegengehouden. Wat zal er nu weer zijn??? Het bleek de fles el piqu te zijn die ik belasting vrij had gekocht in Tioman.. en omdat ik die niet had aangegeven zou ik nu eigenlijk een boete moeten krijgen van 40euro. Maar gelukkig waren de douaniers hier redelijk en hoefde ik alleen 4euro belasting te betalen ;) In Singapore zijn we meteen op zoek gegaan naar een slaapplek. We vonden een gezellig hostelletje in Little India en hadden daar een dorm samen met 10 andere backpackers. In Singapore zijn de regels behoorlijk streng, zo is kauwgom verboden (mag je zelfs niet op straat eten!) en krijg je een boete van 250euro als je water drinkt in de metro (heb ik Geer net op tijd van kunnen weerhouden ;)) Om even op mijn vakgebied terug te komen; Singapore heeft een van de laagste criminaliteitcijfers van de wereld! Blijkbaar helpt dat strenge straffen toch ;) Misschien moeten we kauwgom in Nl ook maar strafbaar maken :p Wel ironisch is dat Geer meteen bij aankomst in de stad in een homp kauwgom stapte ;) 's middags hebben we een rondje door de stad gelopen; chinatown, businessdistrict en colonial district. Echt gigantisch veel shopping malls, op elke hoek van de straat vind je er een. 's avonds wilden we naar het hoogste hotel van Azie gaan; Swissotel waar je de hele skyline van Singapore kunt zien. Helaas voldenen we niet geheel aan de dresscode met onze teenslippertjes dus gingen we maar weer terug naar ons hostel om vanaf het balkon van het uitzicht te genieten. De volgende dag zijn we met de metro naar Sentosa Island gereden. Een groot attractie eiland! Het was lekker weer dus zijn we lekker naar het strand gegaan! Er was daar ook nog een hele grote vis aangespoeld. Daarna wilden we gaan rodelen maar het begon flink te regenen dus sloegen we dat maar over. 's avonds zijn we nog even Chinatown ingedoken om een lekker chineesje te eten en daarna zijn we vroeg ons stapelbedje ingedoken. Die nacht sliepen we niet erg lekker want het bed kraakte aan alle kanten. We vonden dat we onze laatste nacht in Azie wel een beetje luxe hadden verdiend dus gingen we naar het Classique Hotel aan de overkant. Voor 35euro hadden we een superdeluxe kamer met tv en bad ;) We zijn nu dus lekker uitgerust en helemaal klaar voor de reis naar Sydney! Op dit moment zijn we op het vliegveld. We zijn daar vanmiddag al heengegaan want er valt van alles te doen. We zijn net naar het zwembad geweest en kunnen nu even lekker gebruik maken van het gratis internet ;) Over anderhalf uur gaan we vliegen en we hebben er zin in!! Zo'n reis in het vliegtuig is wel even luxer dan een nachtbus en wat ga ik genieten van een wijntje ;) Helaas is onze reis in Azie ten einde, maar we hebben genoten en het was een fantastische ervaring die we niet hadden willen missen. De 10 weken die we hadden waren precies genoeg en nu is het tijd voor een nieuw continent; Australia here we come!!!!

De laatste foto's van Maleisie en Singapore staan op http://picasaweb.google.com/eerengeer/Maleisie#

• 22 November 2009 - 12:46

Vader Dick:

Hoi Gerard en Erica,

nou, het eerste deel zit er op!! Jullie hebben wel heel wat mooie en spannende dingen meegemaakt. Zo te zien werd het wel tijd om naar het volgende continent te gaan, want zo ideaal is Azië nou ook weer niet voor een westerling. Nog wel even een vraagje tussendoor, het kerkje in Malaka hebben jullie toch wel even van binnen bezocht? Nou, een heel goede reis naar Australie!!!! We blijven jullie avonturen op de voet volgen!!

Je vader

• 22 November 2009 - 21:20

Keesengerda:

Het blijven geweldige verhalen en super foto,s.
    Eer,COMPLIMENT,je maakt van jullie reis ECHT een mooi verslag.
    We gaan jullie zien in Bribane.
    We hebben kippepootjes op de glazen tafel gegooidt ivm. 30 jrg.huwelijk.Was gezellig zonder jullie,hahaha Bedankt voor het kado.
    Volgende week doen we een rondje Ijselmeer met een Deux chevau.(2cv of eend).SPONSERED BY:
    AR en ANNELIES
    GEER en EER
    AN en HUIG
    toedeledokie uit de ebstroom

• 23 November 2009 - 09:37

Anja(pumpkin):

ha geer en eer,
    jullie zitten nu vast in australie!

gister waren moeders en kneel 30 jaar getrouwd..en hebben een geweldig kado gegeven rondje ijsselmeer met een gele eend:D en 1 overnachting in makkum..volgend weekend al. ze vonden het een top kado.ik kon steeds niet vertellen over het kado tegen jullie anders zouden ze het hierop lezen.
    maar ik heb jullie namen er wel bij gezet..dus bij terugkomst van de reis verwachten we wel een kleine sponsoring:P:P whaha.
    veel succes xxx ans pommerans

• 23 November 2009 - 12:14

Eef:

Heey Geer en Eer! Jullie Azie avontuur zit er op en nu zitten jullie waarschijnlijk in Australie? Leuk om weer van al jullie belevenissen op de hoogte te zijn!!! Het is hier in NL wel saai aan het worden nu bijna alle vriendinnen over de wereld zitten...Ik ga nu even jullie foto's bekijken en ben benieuwd naar jullie verhalen from Down Under!! Geniet ervan. XXX

• 24 November 2009 - 11:41

Mariel:

Hello guys!

Het zat jullie niet mee zeg met het weer in Maleisie! Ben blij dat jullie de bootreis overleefd hebben. Hebben jullie het ook droog weten te houden?? Singapore zou echt geen stad voor mij zijn, want ik zou helemaal leeg lopen op het betalen van boetes i.v.m. kauwgom kauwen ;-)
    Heel veel plezier in Autralie! Ik kijk uit naar de verhalen over jullie nieuwe avontuur!

xxx Mariel

• 24 November 2009 - 14:51

Ineke Ravensbergen:

hee Eer en Geer
    als ik het zo allemaal lees, denk ik; KOMEN DIE WEL HEELHUIDS THUIS?
    Leuk om armoe en luxe te combineren, zo kan je van alles proeven. Leuk hoor. Wij zitten hier alleen maar in de storm en regen. Het wordt de hele dag niet meer licht, dus jullie missen niets. Groetjes en nog veel plezier. Jac Ineke en Sabrina

• 24 November 2009 - 17:20

Annelies:

haaa Geer en Eer, oh oh oh wat een super verhalen zijn het toch! na ieder verhaal krijg je toch zo n jaloers gevoel, dat je er ook echt heen wilt gaan!
    Nou geniet lekker van jullie volgende deel van de trip: Oceanie!! whoehoeee veel plezier!!
    groetjes vanuit de Uranus!

• 26 November 2009 - 18:22

Veelbruinerdangeer:

Hey eer en geer hebben jullie die achtbaan nog gezien in zo'n shoppingmall??
    Nu eindelijk dan naar de ozzy's ik weet zeker dat jullie daar een top tijd gaan beleven. Ik lees jullie verhalen wel weer have fun downunder xxxxxjes

• 26 November 2009 - 22:44

Jan De Poes :

hallo schoonheden k heb al een tijdje niks van me laten horen sorry daarvoor zo te horen was het weer helemaal top kijk uit naar jullie volgende reisverslag met mij gaat alles prima heb een nieuw meissie een schatje is het maaike heet ze k wens jullie veel plezier in australie k zie jullie snel want dat komt nu heel dicht bij dikke kus de poes

• 27 November 2009 - 00:30

Niels & Shirley:

He daar,

Hoe bevalt sydney? Al werk/woning gevonden? Wij hebben een auto gekocht dus als jullie nou niets vinden en zin hebben om met ons mee naar Tasmanie te gaan en de 26e weer terug in Sydney te zijn, dan kan dat ;) (serieus).

Hebben jullie een Australisch nummer? Zo ja, text die ff naar ons: 0414158091

kus ons!

• 27 November 2009 - 07:15

Jet:

Hi Eer en Geer,

Klinkt allemaal weer fantastisch (op de kakkerlakken en muizen na dan)! Geniet in Australië! Wij vertrekken woensdag naar Japan :D

Liefs Jet

• 29 November 2009 - 21:55

Nancy & Pieter:

Jeetje, jullie maken ons jaloers! haha

Geniet er super veel van!!

Veel liefs Pieter & Nancy