Groetjes uit Kuala Lumpur - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu Groetjes uit Kuala Lumpur - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu

Groetjes uit Kuala Lumpur

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Erica

12 November 2009 | Maleisië, Malakka

De eerste dag in Maleisie waren we al vroeg op. Het was erg donker en regenachtig dus zijn we samen met Niels & Shirley (uit Alkmaar) naar het winkelcentrum gegaan. Lekker de hele dag geslenterd maar er waren niet echt leuke winkels om te shoppen. Dus gingen we naar de bios, 1euro voor een kaartje. Was een leuke film, Law Abiding Citizen, het was alleen een vrieskist in de bios (brrrr). Die kou zijn we natuurlijk niet meer gewend, en daarom werd Eer ook behoorlijk verkouden. We hebben met zn viertjes lekker een bakkie gedaan bij de Starbucks en daarna chinees gegeten en nog een biertje bij het hotel gegaan. Was een gezellig dagje en we lagen dan ook pas laat op bed. De volgende dag zijn we met de bus naar de binnenlanden van Maleisie gegaan, de Cameron Highlands. De touristenbus zat al vol dus zijn we eerst met de ferrie naar Butterworth gegaan en daarvandaan de locale bus genomen, al vertrok die pas om half 3 's middags. Het was een mooie rit door de bergen met allemaal theeplantages in de wolken gehuld. We kwamen bij een heel leuk guesthouse terecht, met een gezellig tuintje. We hadden hier geen fan nodig, want het was hier boven in de bergen aardig fris. We zijn allebei nog nooit in Zwitserland of Oostenrijk geweest, maar we hadden het gevoel dat we daar waren. De volgende dag hebben we lekker rustig aangedaan want we waren behoorlijk moe van het reizen. Gelukkig was het lekker weer dus hebben we in de tuin een boekje gelezen. 's Avonds zijn we in een ander plaatsje naar de night market geweest, wat altijd een feest is ;) Lekker eten en leuke shopjes. Overal waar je keek zag je aardbeien dus we hebben een hele bak vol gekocht (mmmm). Toen we terug wilden gaan kwamen we erachter dat er helemaal geen bussen of taxis waren, dus hebben we gelift. Daarna zijn we nog even de Hollandse kroeg ingedoken (jaja de eerste die we zijn tegengekomen ;)), al was het behoorlijk leeg. Maar we hebben genoten van Jan Smit :p Na een lekker biertje zijn we vroeg ons bedje ingedoken want de volgende dag moesten we er weer vroeg uit.

Zondag ging de wekker om 06:30. We moesten nog een stukje met onze backpacks naar het busstation lopen. Met een klein busje met nog 2 meisjes uit Noorwegen vertrokken we naar Taman Negara, de jungle. Midden op de weg lag een boom en even later zagen we een auto in de plomp liggen (Neel de chauffeur zei dat het waarschijnlijk een Duitser was). We werden gedropt in een plaatsje en daar moesten we een toegangsbewijs halen voor het national park. Na goedkeuring gingen we met de boot naar de Taman Negara. Was echt een prachtige tocht over de rivier door de jungle (leek de Amazone wel) en na 2 uur kwamen we aan in een klein plaatje waar je niet kon pinnen of internetten (ojee, hebben we wel genoeg geld...??) Midden in het bos stonden wat kleine primitieve houten hutjes, waar van alles en nog wat kroop. We hadden daar nu even geen zin in. DUs hebben we een iets duurder hutje genomen (met NORMALE wc!!). 's Avonds wilden we even lekker op het balkonnetje gaan zitten, maar we werden constant lastig gevallen door allerlei insecten. We zijn toen maar snel naar binnen gevlucht. Wat moet dat morgen wel niet worden tijdens de jungle tocht???

De volgende dag gingen we vroeg uit ons bed. Het was tijd voor een spannende tocht door de jungle (ook over een touwbrug!!). We besloten zonder gids te gaan want iedereen zei dat de weg goed aangegeven stond en we hadden ook een kaart, geen probleem dus. Het begin was erg makkelijk, over houten vlonders, later werd het klimmen over boomstronken. Op een gegeven moment kwamen we bij een splitsing maar er stond geen bord. Volgens ons richtingsgevoel moesten we omhoog,dus dat deden we. Helemaal bezweet kwamen we boven aan en gelukkig zaten daar 2 Nederlandse vrouwen die ons vertelden dat we goed gingen (gelukkig!!). TOen begon het ineens keihard te gieten, tja dat heb je nou eenmaal in een regenwoud ;). Het bleef regenen en na een tijdje besloten we door te lopen naar de brug. Toen we daar aankwamen bleek dat deze was afgesloten vanwege de regen (shit). We besloten om de weg te volgen waar de Nederlandse groep met gids ook heen ging, al waren ze niet meer te bekennen. Gelukkig was het weer een makkelijke weg met vlonders. Na een tijdje werd het weer lastiger, moesten we over watervallen springen en door de modder lopen. Toen zagen we wat leuke wormjes uit de grond steken. Even later zaten ze op onze schoenen. NEEEE DAT ZIJN BLOEDZUIGERS.... AHHHHHHHHHHH brulde Eer. Onze schoenen zaten helemaal vol. Ze klommen omhoog en Eer was helemaal in paniek, helemaal toen ze ineens bloed uit haar been zag komen. Gelukkig pakte geer ze allemaal (al bleven ze wel op zn arm kleven). Gatver, dat was echt het vieste ooit, echt een nachtmerrie. We zagen een bord dat aangaf dat het volgende plaatsje nog 7,5 km was, we zaten dus helemaal verkeerd en dus zijn we meteen weer omgekeerd. De hele weg kwamen die bloedwormen op onze schoenen (Geer werd helemaal gek dat hij ze allemaal weg moest halen, terwijl hij zelf ook onder zat). We hadden geen zin om helemaal terug te lopen dus gingen we naar de waterkant, waar we een bootje probeerden aan te houden. Wij roepen naar die man, maar hij vaarde gewoon door die lullo. We zijn maar weer het hele eind teruggelopen en konden het niet uitstaan dat de route niet goed stond aangegeven. Wat waren we blij toen we terug kwamen bij het hotel en alle bloedzuigers van ons af konden wassen! We (vooral Eer) hadden helemaal genoeg van de jungle, wat een thriller, dus pakten we savonds de bus naar het treinstation. De bus bleek alleen al vertrokken te zijn (half uur te vroeg) en het was de laatste bus. Gelukkig kwam er net een klein busje langs met nog 2 belgen en daar konden we nog net mee, om de bus in te halen. De chauffeur reed ontzettend hard, we vlogen door de bochten, maar gelukkig haalden we de junglebus in. Het was pikkedonker in de bus en overal zagen we beestjes kruipen (eer zat bovenop haar stoel ;)) Wat waren we blij toen we in het plaatsje aankwamen!! We moesten nog wel 4 uur wachten,de trein vertrok pas om 01:00. Dus hebben we gezellig met de belgen een hapje gegeten. Zij hadden dezelfde jungletrip als ons gemaakt en de ene vertelde dat hij ook 2 bloedzuigers op zijn lichaam had, een bij zijn lies en een onder zijn navel (wat een geluk :p). De trein kwam, zoals gewoonlijk, weer eens te laat en we stapten eerst de verkeerde wagon in. We hadden een stoelnummer, dus moesten nog een stuk doorlopen. TOen we onze stoelen hadden gevonden waren we niet erg blij; het was hier weer een vrieskist,de airco stond op volle toeren. Aangezien Eer nog strontverkouden was, bleek dit niet erg verstandig, dus gingen we toch maar even kijken of er in een andere wagon (waar het lekker warm was) nog een plekje was. Helaas zat de hele trein volgepropt, alleen de hele vrieskist was leeg (waar alleen wij zaten :(, ze dachten vast die Europeanen kunnen wel tegen een stootje) Dat werd dus een nachtje koukleunen en niet slapen, lange lange nacht. Om 08:00 kwamen we aan in Kuala Lumpur, van een afstand een prachtige stad! Daar gingen we op zoek naar een leuk hostel en die vonden we! Midden in de stad, met een dakterras!! Eindelijk konden we weer gaan genieten.. We hebben lekker de hele middag op het dak gezeten en 's avonds een hapje gegeten met een spetterend uitzicht. We waren heel moe dus zijn heel vroeg naar bed gegaan. De volgende morgen waren we weer helemaal fit en zijn we vroeg op pad gegaan om de stad te verkennen. We hadden gelezen dat de tickets voor de twin towers snel uitverkocht waren dus daar gingen we als eerst heen. Gelukkig is deze stad heel compact dus we waren er zo. We hadden 2 gratis tickets bemachtigd voor 's middags dus we zijn eerst even de mega shopping mall ingegaan. Daarna zijn we naar het aquarium gegaan, erg leuk. Je kon daar door een tunnel lopen en daar zag je de tigersharks over je heen zwemmen! Daarna was het tijd om de towers in te gaan. Geer was blij dat er overal moslims liepen (hier zou geen vliegtuig in vliegen). Hij wilde eigenlijk de toren ingaan die het dichtst bij Mekka stond, dat zou het veiligst zijn volgens hem ;) Met een groepje gingen we met de lift (6m per sec) naar de 41e verdieping (170m), daar was de skybridge. Het uitzicht was amazing, vanaf hier kon je de hele stad zien. Helaas mochten we niet helemaal naar boven (450m), daar zal het uitzicht helemaal spectaculair zijn. Deze Petronas towers zijn hoger dan de (voormalige) New Yorkse twin towers van 420meter hoog. Daarna zijn we naar de euromast gelopen (4e hoogste van de wereld). We besloten 's avonds terug te gaan want dan konden we de skyline by night zien. Nu eerst op weg naar Chinatown. Onderweg kwamen we een CHinees meisje tegen die ons de weg vertelde. In Chinatown was een leuke nightmarket waar je werkelijk vanalles kon kopen, van nep prada tassen tot chanel brillen. We hebben lekker geshopt en daarna nog even chinees gegeten. We hadden de tijd niet in de gaten en het bleek al aardig laat te zijn. Om 9 uur kwamen we terug bij het hotel en waren we helemaal gebroken. Na een kwartiertje rusten gingen we weer op weg naar de twintowers want we wilden absoluut wat mooie plaatjes schieten. Daarna zijn we als een blok in slaap gevallen en konden we heerlijk dromen over deze fantastische stad. Zelfs Geer vond het een leuke stad!

De groetjes vanuit Kuala Lumpur en tot de volgende keer maar weer!

• 12 November 2009 - 14:07

Eefje:

Heey Geer en Eer!! Zo te lezen vermaken jullie je nog steeds daar aan de andere kan van de wereld:D Leuk om te lezen dat jullie elke keer weer iets beleven...En Geer met z'n Twin Towers hahaha Hele goeie theorie!! Genietse XXX

• 12 November 2009 - 16:57

Carlijn:

hoi gerard en erica, ik kom op jullie site via shirley en niels 7000uuravontuur.nl wat is de wereld toch klein! Zo te zien vermaken jullie je ook prima! heel veel plezier nog en als jullie Shirley en niels nog tegen komen geef ze en knuffel namens mij! Veel plezier nog en groetjes vanuit een heel koud alkmaar!

• 12 November 2009 - 17:00

Shir En Niels:

He geer en eer!
    Niels vond het nog jammer dat we niet naar de jungle zijn gegaan maar nu we jullie verhaal hebben gelezen zijn we toch wel blij dat we naar Melaka zijn gegaan. Jullie moeten de sate bij Capitol Satay is proberen (zie lonely planet.. Jaja we hebben er een) heel lekker en grappig concept. Zijn nu in Singapore en net terug van 2012! Zochten een hostel maar best duur. Hebben nu een leuk hotelletje met zelfs een bad!! Classique hotel heet het. Waren bij Inncrowd hostel maar zat vol.. Wel een erg leuke stad met heeeel veel winkelcentra. Naja jullie zien het wel.. Enjoy!!!!!!

Cheers mates ;)
    n&s

• 12 November 2009 - 17:20

Dennis Eshof:

Hey Geer en Eer,

Wat een mooie foto's en wat een leuk verhaal. Twee jaar geleden heb ik met Rick dezelfde dingen gedaan in maleisie en het is echt geinig om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Wij werden ook helemaal knettergek van die bloedzuigers en van de airco die overal te hoog stond!!
    Ben benieuwd of jullie nog naar Tioman of Perhentian gaan....

Groeten en geniet ervan!

P.S. Het 3e staat stijf bovenaan Geer!

• 12 November 2009 - 20:01

Neel:

hee geereneer,
    Elk verhaal overtreft het vorige.Van druppelende watervallen,corrupte
    grenswachten tot bloeddorstige zuigers,het houdt niet op.Als ze hier een film van maken met als titel:"INDIANE GEERENEER Jones around the world" wordt het vast een topper.

Verder gaat het hier z,n gangetje met natte en droge periodes.Vrijdag een kleine borrel voor jouw 20 jarige zusje,die jou vreselijk mist.(hoi an)
    Tot zaterdag 10.00 op de "skaip",dan horen jullie meer
    Groetjes vanaf 52GR NB

• 12 November 2009 - 20:26

Knelis:

Geer,
    Peet Boon stond meerdere keren voor de winter stop vet bovenaan met z,n ploegie.En als ze het waar maken ben jij terug voor het feestje.

over en sluiten.

• 13 November 2009 - 08:12

Anja(pumpkin):

hmm..na dit verhaal heb ik spontaan overal jeuk gekregen..niks voor mij de jungle als ik er in moet dan doe ik een imkerpak aan gekke beesten waarvan de helft noggeneens een naam heb.
    elke week naar discovery ''ultimate survival" kijken is toch nog een beetje van pas gekomen geer? haha.

leuke kaart hoor precies op mijn verjaardag binnengekomen..
    maar kzie jullie morgen op de skype!!
    greetzz anja

• 13 November 2009 - 22:46

Tante Hurm:

Ha die Eeer en Geer, helemaal geweldig jullie verhalen en foto's te lezen en te bekijken.Kijken iedere keer weer uit naar een vervolg. Even onder ons....Het leek ons ook heel leuk zoiets een keer te doen!!!Zijn inmiddels tot de conclusie gekomen toch maar te gaan voor een beetje luxe hotel ( zijn voor dit soort avonturen denk te oud!!!:)Al hoewel die grote steden en de shopping malls me wel trekken!!!:)
    Ook Marc en Danielle volgen belangstellend jullie verhalen, vooral Marc vind het helemaal geweldig (De groeten en een dikke kus Daantje)
    Heb vanmiddag mijn "blingbling" om gedaan en samen met mijn niét voetballende man richting de Ebstroom getogen....een verjaardag als van ouds....gezellig..kippenpootjes en een opgewonden Knelis.Altijd weer gezellig. Wat ons opviel..."jullie moeten even reageren op de vrhalen van Gerard en Erika"!!! Volgens je vader hebben jullie wat heimwee. Weet je....ze missen jullie en kijken er naar uit jullie in Australie weer te zien.
    Heel veel plezier nog en doe vooral aan al die kruipertjes die jullie op de reis tegen komen de groeten.
    Verbaas me over je Geer....had nooit gedacht dat je dit ooit nog eens zou gaan doen hihi.
    Dikke kus van tante Hurm voor jullie xxxx \
    Verder uiteraard ook de groeten van Yootje en Martin

• 14 November 2009 - 19:59

Tante Hurm:

Nog even dit Geer en Eer, na veel gezeur van zwaag Kees eindelijk een stukje naar jullie geschreven....."is mijn nederlands weer niet goed"... zucht. We gaan er hier echter vanuit dat een goede verstaander maar een half woord nodig heeft...toch Geer?? :)
    Zijn vanavond bij Arjan geweest, goed werk geleverd neefje....ziet er keurig uit. Complimenten van de "master schilder"

• 16 November 2009 - 07:10

Jet:

Wat een avontuur daar in de jungle!
    Wij vertrekken over 2 weken, dus ik zal naar jullie zwaaien vanuit het vliegtuig ;)

Liefs

• 16 November 2009 - 19:06

Dick En Janny:

hoi eer en geer leuk zeg wat jullie allemaal beleven we worden bijna jaloers op jullie he geer ik heb nog een leuk nieuwtje voor je al ben je van vv katwijk dick jr van der toorn heeft zijn debuut gemaakt op 10 oktober bij quickboys1 en heeft al 3 keer meegedaan en doet het wel aardig de groetjes uit een koud katwijk blijven jullie maar lekker genieten gr

• 16 November 2009 - 22:06

PaDick:

Hoi Eer en Geer,
    we hebben genoten van jullie kado (en dat van Ruth): een weekendje-weg in de Beyaard! Vooral na het lezen van jullie verhaal: geen bloedzuigers, geen moessonregens, alles rijdt op tijd, met een tom tom raak je de weg niet kwijt, goede wc's. Waarom hebben jullie eigenlijk ook niet gewoon gekozen voor een weekendje weg in Nederland:). We genieten van jullie verhalen, echt heel goed geschreven, en boeiend tot de laatste letter. Groeten van je vader!!

ps: RBB gaat in de achtervolging, we krijgen weer een beetje zicht op het kampioenschap.

• 20 November 2009 - 17:19

Dirk Kneet:

Hallo Daar!!!

Gaat gelukkig goed met jullie!!

Wat een avonturen weer zeg! Helemaal geweldig, vooral met die bloedzuigers, in de jungle trekken enz..., helemaal top!

Hier in Katwijk is het op dit moment erg winderig,nat,en grijs pfff.. Met mij gaat alles goed heb natuurlijk aanstaande zondag die wedstrijd! Als het goed is'' gaan jullie dan het vliegtuig in?? Dus Geer/Eer.., even voor me duimen!!! ha,, ha,,, Het gaat in ieder geval heel goed met de voorbereidingen enz..

Weet niet veel meer!! Veel liefs xxjes Dirk Kneet

• 21 November 2009 - 19:54

Ronald Hoek:

Hey GeerenEer,

Vandaag je vader op de ebstroom tegengekomen en vertelde me over deze site. Dus ik heb net alles zitten lezen en foto's zitten kijken ziet er allemaal echt tof uit. Ik hoorde dat je morgen via Singapore verder vliegt? Ik ga maandag via Singapore naar Brisbane en dan woensdag naar Papua new Guinea omdat ik daar 2 weken moet werken. Rond 12 december ben ik weer terug in Brisbane. Wie weet kom ik jullie ergens nog tegen.

Succes en veel plezier verder. Gr.Ronald