Diving with the sharks - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu Diving with the sharks - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu

Diving with the sharks

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Erica

28 Oktober 2009 | Thailand, Bangkok

Good morning Dutch people!! Iedereen super bedankt voor de reacties, echt heel erg leuk om te lezen!! We hebben weer een drukke week gehad dus zijn nu lekker aan het relaxen ;)

Vorige week zaten we nog in het drukke Bangkok. Daarna zijn we naar het eiland Koh Tao gegaan. We moesten weer met de nachtbus dus toen we aankwamen waren we weer behoorlijk moe (wat is reizen toch zwaar :p ) We werden gedropt bij een dive resort, echt heel relaxed. Eer wilde meteen gaan beginnen met de duiklessen maar Geer zag er toch wel heel erg tegenop. Engelse les en zere oren dat zag hij niet zitten en was bang dat hij het toch niet zou gaan halen. Maar de volgende dag zijn we toch begonnen! De cursus duurde 3 dagen en we moesten een hoop leren en huiswerk maken.. maar het duiken was natuurlijk het allerleukst. De 3e dag zijn we 18meter diep gegaan en moesten we allerlei oefeningen onderwater doen. Zoals je riem met gewichten af doen en weer om doen, blijven zitten zonder de grond te raken.. na een paar keer ging het steeds beter (in het begin was Eer echt heel erg aan het klunzen ;) ze had te veel lucht in haar vest dus dreef steeds omhoog haha)! Toen gingen we naar de haaien, die zwommen heel diep onder ons. Geer zag de bullsharks zwemmen maar eer had ze weer gemist (damn). Na 3 dagen hadden we ons duikbrevet gehaald!! We waren behoorlijk moe van de intensieve dagen (6 uur op) maar Eer wilde doorgaan met de gevorderde cursus! Gelukkig heb ik Geer uiteindelijk over kunnen halen en zijn we de volgende dag meteen doorgegaan. Dit x gelukkig geen huiswerk, alleen maar duiken!!! De cursus bestond uit 5 specialiteiten waar we uit mochten kiezen; drijfkracht, diepte, fotografie, visidentificatie, navigatie en computer. De eerste duik gingen we met drijfkracht oefenen, wat erg belangrijk is als je gaat duiken. Op de bodem moesten we weer allerlei truucjes gaan doen, zoals door een hoepel zwemmen en ondersteboven hangen. Was erg grappig om te doen ;) De volgende duik gingen we 30meter diep en op de bodem moesten we kijken of we last hadden van 'nitrogen narcosis', oftewel of je je dronken voelde :p we gingen met een zogenaamde bal gooien, maar iedereen voelde zich oke. Daarna gingen we een stukje zwemmen en zagen we ze heel dichtbij; de BULL SHARKS!!!! Echt heel erg gaaf en het waren er heel veel. Onderweg zijn we nog een hele hoop andere mooie vissen tegengekomen. Het is echt geweldig mooi onder water! De volgende dag kreeg Eer een onderwatercamera, we zullen proberen de foto's zo snel mogelijk op de site te zetten! We kregen ook compassen en moesten onderwater in een vierkant zwemmen. Het was Geer zn beurt om op het compas te letten en eer moest de slagen tellen. Geer wist niet wat hij aan het doen was en dus waren we al snel verdwaald, oeps! Overal gezocht maar nergens konden we de groep vinden dus zijn we maar naar boven gegaan. Later ging het gelukkig wel goed en heeft geer veel geoefend met zijn compas. Daarna mochten we zelf een route bepalen en lekker zwemmen langs het koraal en tussen de visjes. Na 2 dagen was ook deze cursus afgelopen en nu mogen we duiken waar we willen zonder gids en tot 30m diep! Great Barrier reef here we come!!

's Middags hebben we meteen de boot gepakt naar het volgende eiland; Koh Pangan. Met 2 andere Nederlandse meiden hebben we een bungalow gehuurd aan een heel leuk en gezellig strandje. 's Avonds was het tijd om te vieren dat we onze duikbrevetten hadden gehaald op de half moon party ;) Het was super gezellig en hebben heel veel nieuwe mensen ontmoet, Nederlanders, Australiers, Nieuw Zeelanders en Oostenrijkers. Veel mensen reizen ongeveer dezelfde route en gaan ook naar Australie.. we hebben zelfs al een uitnodiging gehad om kerst bij een Aussie in Byron Bay te vieren ;) Om 06:00 was het tijd om naar huis te gaan en hebben we met een heel stel andere partygangers een taxi genomen. Wat een lol hadden we, iedereen was zo lam als een kanarie en wist niet meer waar ze heen moesten. We hebben allemaal ons volkslied gezongen (franse, russische en zuid afrikaanse) en uiteindelijk hadden we ons resort gevonden. De volgende dag waren we behoorlijk brak en alleen maar op het strand gelegen. Vandaag waren we gelukkig weer helemaal fit en hebben we een beetje gesnorkeld. Vanmiddag gaan we lekker chillen op het strand.

Jullie horen snel weer van ons (waarschijnlijk vanuit Maleisie).

De foto's staan weer op;
http://picasaweb.google.com/eerengeer/Thailand#5397522971566586674

  • 28 Oktober 2009 - 22:43

    Dirk Kneet!:

    Hallo Geer/Eer!

    Wat geweldig weer allemaal jongens! En vooral dat jullie je duik brevet hebben gehaald!! Echt helemaal super! Goed van jou Eer, dat je Geer erdoor heen heb gesleurd!! Super meid!! Nu kunnen we misschien ook met z'n drieen gaan duiken in Nieuw Zeeland. Ik heb namelijk ook me duikbrevet!

    Maar ehh..., Geer!! Wat leuk allemaal met al die Nederlandse meiden bungalows huren!! ha.. ha.. Kan je geen goed woordje voor me doen?? ha.. ha..

    Ga zo door jongens!! Lekker genieten. Jullie hebben nu echt de tijd van jullie leven!! Ben echt super jaloers op jullie! Kan ook echt niet wachten dat ik naar Nieuw Zeeland vertrek!

    Voor de rest gaat alles z'n gangetje hier, ben natuurlijk druk bezig met de wedstrijd voorbereiding. Het gaat heel goed, zit nu op een ver percentage van 6%. Ben daar heel druk mee elke dag! Jullie herkennen me niet meer denk! Ja.., Geer! Geen snackbar buik meer!! ha.. ha.. Voor de rest gaat alles goed met me.. mis jullie wel jongens!!

    Groetjes, xxxx Dirk Kneet

  • 28 Oktober 2009 - 22:48

    Pa Dick:

    Hoi Eer en Geer,
    heb wel een beetje medelijden met je vader! Moet ik nu enthousiast zijn, nu ik weet dat jullie naar de haaien gaan, soms zo lam zijn als een kanarie, 30m diep duiken, geen kompas kunnen hanteren en soms oververmoeid zijn.... Ach, misschien ben ik wel te oud, of jaloers.... Jullie hebben het volkslied toch wel staande gezongen, toch! hartelijk groet van je vader, ook aan de haaien.




  • 29 Oktober 2009 - 10:02

    Marianne:

    hey eer en geer! wat een fantastische dingen weer deze week, vooral die cocktails spraken mij wel aan ;-) OOOeeeh wat eng die haaien, maar ik zal jullie vertellen dat ik er ook over zit te denken om te gaan shark diven!! maar weet nog niet goed of ik durf en moet even uitzoeken of je moet kunnen duiken, want zoals je weet heb ik mijn mond zelfs nog nooit aan een snorkel gezet. Is het weer nu wel elke dag mooi of nog steeds thundershowers? xx marianne

  • 29 Oktober 2009 - 13:25

    Huig (Teun):

    Ha mensen van het goede leven! Columbus en de zijnen... Hier dan eindelijk mijn langverwachte reactie op al jullie avonturen, en nog wat sport en onzin nieuws vanuit Holland.

    Nieuws van de Krom:
    Op de Krom gaat het goed met huig. Hij is goed ontvangen door het support maar hij is nog opzoek naar zijn eerste goal. Hij speelt verdienstelijk maar komt nog te weinig in scoringspositie, en als hij dat al komt verprutst hij het finaal. Ik sta dan ook rechtshalf ipv spits... Ik ben trouwens ook je trainingsjackie kwijt geer, maar die vind ik hopelijk nog wel.

    Eredivisie nieuws dan:
    Twente gaat aan kop, en daar ben je vast blij mee. Feyenoord staat 4e met een kleine achterstand op ajax en psv. AZ is helemaal kapot nu de dsb failiet is en is terug te vinden in de middenmoot. as zondat is ajax-feyenoord. Ik vrees het ergste omdat er veel blessures en schorsingen zijn bij feyenoord.

    Dan komen we bij het onzin nieuws:
    Ik ben dolgelukkig met me rijbewijs maar ben nog al prutsend me weg aan het vinden in je auto. Moest flink wennen aan je geen stuurbekrachting en koppeling. Hij viel dan ook tijdens een rit met anja 4x uit haha. Iedereen lachen natuurlijk maarja...

    En dan gaan we terug naar de reis van onze Columbussen:
    Tof dat jullie je duikersbevret hebben gehaald! daar ga je nog heel veel plezier van beleven. Wel had ik mijn vraagtekens bij de door jullie gespotte bullshark. Vertelde de gids dat het een bullshark was ofzo? Aangezien de Bullshark de gevaarlijkste en agressiefste haai is en in de lijst van gevaarlijke haaien boven de tijgerhaai en de great white staat(ja ik kijk naar discovery) had ik hier mijn bedenkingen bij dat jullie hier doodleuk langs zwommen?
    Jullie hebben al veel vrienden gemaakt en andere leuke dingen meegemaakt zeg. Maar wel verwacht ik nog van jullie dat je een eiland ontdenkt dat nog niet op de kaart staat. Dan krijg je als je thuiskomt je columbusbevret!

    Maargoed,
    Veel plezier nog met jullie reis en de groeten!

    Met vriendelijke groet,
    Huig (Teun)

  • 29 Oktober 2009 - 20:25

    Anja:

    Hoi Eer en Geer,

    Het lijkt me fantastisch zo diep onder water wat je dan al niet ziet, maar die haaien daar moet ik wel even aan wennen hoor.{kijken jullie uit?}
    Wat een leuk hondje trouwens op de foto Sammie zou jaloers worden als hij het zag.
    Met Sammie gaat het overegens wel goed,hij word wel echt een oudje.
    In de avond krijg ik hem bijna niet meer mee naar buiten.
    Zaterdag was een leuke dag en het liep goed af met het katje onder de motorkap van Carla:s auto hij is vanuit Rijnsburg tot en met Vogelezang meegereden.
    Daar hoorde iemand miauw onder de motorkap vandaan komen,maar na veel gedoe is hij door Carla weer veilig thuis gebracht.

    Groetjes en liefs je moeder.

  • 30 Oktober 2009 - 08:19

    Inge:

    Jeetje Eer&Geer, wat een fantastische ervaringen allemaal weer!! Zit hier toch wel met enige jaloezie, dat begrijpen jullie! Lekker gefeest ook dus, lijkt me ook wel wat daar :D Maar heerlijk om te lezen dat jullie het zo goed hebben daar, ga zo door!! Dikke kus

  • 30 Oktober 2009 - 18:32

    Carla Ravensbergen:

    Wat een belevenissen allemaal. Gaaf hoor. Het wordt hier steeds kouder, echt herfst. Erica, nog gefeliciteerd met de 50e verjaardag van je moeder. We hebben een mooie wandeling gemaakt en daarna lekker koffie gedronken in de Boshut in Vogelenzang. Ik wens jullie nog veel plezier.
    Groetjes Carla

  • 30 Oktober 2009 - 18:34

    Anja (pumpkin):

    ha geer en eer..
    wat onwijs gaaf dat jullie je duikbrevet hebben gehaald zeg!!

    ik ben net ff al jullie verhalen + aantal foto's voor oma aan het uitprinten die heb namelijk nog helemaal niks gelezen..

    Nou geer je heb weer wat gemist..!!
    er gebeuren hier gekke dingen sinds je weg ben..
    vaders dacht vandaag (Vrijdagmiddag) even in dat gat (kruipruimte ofzoiets bij de achterdeur ach je begrijpt me wel) te gaan douwelen, dus dat lag open.
    later komt moeders thuis doet de deur open en valt gewoon echt recht in dat gat..gieren was het whaha!
    maar er niks aan de hand geen gewonden of dooie gevallen..vaders natuurlijk weer schelden en doen en hield moeders vast ofzo ze in een ravijn hing..ach je moet maar ff je fantasie gebruiken hoe dat eruit heb gezien.
    en het leuke was ook dat moeders een taart in haar handen had whaha .

    Ik heb een vast contract gekregen op me werk:D dus daar ben ik ook super blij mee (daar was die taart ook voor..)
    Het is jammer dat jullie steeds bellen als ik niet thuis ben..mja ik stop er weer mee.
    veel suc6 weer verder en veel plezier...
    groetjes en begin langzamerhand jullie wel te missen en vooral het vervelende lachje van de geer..whaha.

    X en groetjes anja..

  • 01 November 2009 - 16:30

    A.schaap:

    Prachtig om te lezen van jullie avonturen,jullie maken heel wat mee,

  • 01 November 2009 - 16:36

    A,schaap:

    nog een berichtje voor Gerard ,Sinds jij weg bent staat je elftal het derde van katwijk eerste in de competitie dus ze zijn sterker aan dit seisoen begonnen ,ligt dat soms aan jou afwezigheid zijn ze sterker geworden zonder jou?verder nog een fijne wereldreis ,

  • 03 November 2009 - 18:20

    Moeder Poes:

    wij vinden jullie reisverslagen erg boeiend en leuk om te lezen pas goed op elkaar en nog veel plezier dikke knuffel groetjes fam poes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard & Erica

Actief sinds 24 Nov. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 43207

Voorgaande reizen:

11 November 2018 - 02 December 2018

Thailand

14 September 2009 - 13 Mei 2010

Wereldreis

09 Januari 2007 - 04 Februari 2007

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: