Lost in the jungle, back in the city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu Lost in the jungle, back in the city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard & Erica Oever - WaarBenJij.nu

Lost in the jungle, back in the city

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Gerard & Erica

20 Oktober 2009 | Thailand, Bangkok

Een hele goede morgen vanuit Bangkok! We zijn ondertussen al weer 5 weken onderweg en wat gaat de tijd toch snel! We vinden het ontzettend leuk om al jullie reacties te lezen, blijven we toch een beetje op de hoogte van het Nederlandse leven..

Een kleine week geleden zaten we in Chang Mai, in een gezellig hostel. We hadden een scootertje gehuurd om de omgeving te gaan verkennen. Dus gingen we de bergen in en stopten om te gaan kijken bij een waterval. Er werd ons verteld dat het een wandeling van 3km was langs 5 watervallen, dat leek ons wel leuk! Het bleek wel een hele klim te zijn, door de jungle omhoog en het werd ruiger en ruiger. Toen begon het ineens hard te plenzen en werden de paadjes ook nog eens lekker glad. Nergens stonden borden en de paden waren ook niet helemaal duidelijk dus het was de vraag of we door moesten gaan of dezelfde weg terug (voor het donker zou worden). We waren ook echt de enigen hier, dus konden niemand de weg vragen. Uit eindelijk zijn we toch maar terug gegaan (wat nog een heel eind was!) en waren behoorlijk opgelucht dat we voor het donker weer in de bewoonde wereld terecht kwamen. Stel je voor een nachtje in de jungle... liever niet!!

Terug in de stad hebben we lekker een buffetje gegeten (heeel veel ;))en zijn we 's avonds naar de night market geweest. De volgende dag werden we opgehaald voor de kookcursus waar Eer heel veel zin in had, en Geer minder :) We waren de enigen vandaag, dus kregen we alle aandacht! We begonnen op de markt om inkopen te doen en daar kregen we ook uitleg over allerlei soorten groenten en kruiden. Daarna reden we naar de kookschool en hebben we 6 verschillende thaise gerechten gemaakt. Geer vond het toch wel heel erg leuk en natuurlijk ook heel erg lekker allemaal! We hebben ook een kookboekje meegekregen, dus Geer zal jullie thuis zijn kookkunsten eens laten zien ;)

Gelukkig zaten onze buikjes weer vol want 's avonds moesten we weer met de nachtbus naar Bangkok. We kwamen daar heel vroeg aan, om 5 uur 's morgens, meteen op zoek naar een hotelletje. We hebben eerst nog even een paar uurtjes bijgeslapen en zijn toen de big city ingegaan. Bangkok is echt heel erg groot maar met de boot was het makkelijk om alle hoogtepunten te bezoeken. We zijn naar het tempelcomplex Wat Pho gegaan, met de liggende Boeddha en hebben geslenterd door China Town. 's Avonds zijn we met de skytrain naar het centrum gegaan en hebben we lekker Grieks gegeten. Daarna gingen we lekker een drankje drinken bij een barretje. Het viel ons op dat er bijna alleen maar mannen zaten, en erg intiem. We zaten in een homo-bar ;) We wilden met de bus terug naar het hotel gaan, maar wisten niet zo goed welke bus. Gelukkig wilde iedereen ons helpen en hebben we in 5 verschillende bussen gezeten, maar we kwamen weer bij het hotel!

Geer was de stadse drukte al weer behoorlijk zat en dus zijn we de volgende morgen meteen weer vertrokken naar het eiland Koh Sammed. Heerlijk om het strand weer te zien, we zijn meteen de zee ingesprongen! We hadden snorkels gekocht en een scooter gehuurd en zijn over het hele eiland gereden. Prachtige strandjes en baaitjes waar we konden snorkelen. We vergaten de tijd maar moesten voor het donker weer terug naar onze bungalow, want de weg was een grote modderpoel. Het was behoorlijk eng achterop de scooter bij Geer :) Zodra het donker werd, kwamen de irritante muggen tevoorschijn.. dus moesten we ons insmeren met een dikke laag deet. 's avonds hebben we lekker op het strand gegeten en konden we genieten van een vuurshow. Echt knap, een jongetje van net 10 jaar die met vuurstokken en hoepels een hele show weggeeft. De bediening bestond voornamelijk uit travestieten, wat hier in THailand heel gewoon is.

Maandag zijn we weer teruggegaan naar Bangkok, nog even naar de drukke backpackerstreet en vanavond gaan we weer naar het volgende tropische eiland: Ko Tao

heel veel groetjes vanuit het zonnige, benauwde en drukke Bangkok

• 20 Oktober 2009 - 09:30

Gerda:

he daar,

begon mij net voorzichtig af te vragen waar of jullie zaten,en zie daar een teken van leven,ik loop nog steeds in de ziektewet heb dus alle tijd.(hoop het weekend weer te beginnen).nee, eer koken is niet de geer zn stekste kant...hij schuift liever zn bord in de magnetron...., maar het ziet er goed uit wat jullie gekookt hebben,we laten ons straks in australie verassen en verwennen!!!! (zal wel andersom worden....ha ha).Jullie hebben het nog steeds naar het zinntje zeker,als ik de geer zn lachje hoor,is ie weer helemaal in zn sas.
    Het grote nieuws van huig heb je gelezen zeker,en annelies heeft een eigen moter leuk ding hoor....de ar kwam um zondag laten zien,ze gaan vandaag naar de fam op de moter (Herfstvak )......brrr koud hoor...ik ga kappen,nog een ding!!!!wat heb jij aan de binnenkant van je re-arm staan..... je ben toch wel wijs he!!!!
    gr moeders.

• 20 Oktober 2009 - 17:54

Mariel:

Heyhey!

Wat leuk om weer wat van jullie te horen! Jullie reizen in een behoorlijk tempo zeg! Echt gaaf om het allemaal te lezen.

Ik meld me alvast aan voor het proeven van je kookkunsten Eer! Ben gek op Thais!
    Heel veel plezier op Koh Tao! Gaan jullie daar ook duiken?

Liefs, xxx Mariel

• 20 Oktober 2009 - 17:56

Vader Dick:

Hoi Eer en Geer, het blijft heel leuk om over jullie avonturen te lezen! Het wordt tijd voor wat voetbalnieuws voor Gerard. Ik kan me dit keer goed de uitslagen van zaterdag herinneren. KW-RBB 0-1. Maar Capelle wordt kampioen. Twente, Ajax en PSV strijden om de titel in de eredivisie. Niet schrikken als jullie terugkomen, en AZ is gedegradeerd. Zou kunnen nu de DSB-bank is omgevallen. En het weekendje weg naar de Beyaard dat we van jullie en Ruth kado kregen is verplaatst naar 13 november, je moeder had last van een ontsteking in de rug (is al weer over). Ook nog een vraag: hoe laat arriveren jullie op Schiphol op 13 mei? We zijn namelijk een feestje aan het organiseren op die dag omdat oma dan 80 wordt! Hopelijk arriveren jullie overdag op Schiphol, anders komen jullie maar met de trein naar huis en zien we jullie de volgende dag wel :)).

groeten van je vader!!

• 20 Oktober 2009 - 19:03

Inge:

Heerlijk om weer wat te lezen! Is Eer dr werk neem ik aan?! :) Maar Geer: dat Thais koken voor ons hier kom jij natuurlijk niet onderuit! Dus zorg maar dat je dat kookboekje goed bewaard ;) Ga vooral verder met GENIETEN!! Dikke kus!

• 20 Oktober 2009 - 19:31

Knelis:

Hi Geereneer.
    Heb net een bericht gestuurd maar het is om zeep.
    Doe het morgen over want mijn wijvingr is blauw
    groetjes.

• 21 Oktober 2009 - 12:17

Corinda :

Hoi Hoi,
    Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Geen dag hetzelfde, jullie maken een hoop mee! Leuk dat jullie al zo veel foto's hebben gemaakt. Heel veel plezier op het eiland!

Groetjes van Piet, Carla, Gerald, Marloes, Albert-Jan en Corinda

• 21 Oktober 2009 - 17:06

Anja:

Hoi Geer En Eer.
    Wat spanend al die verhalen over wel op tijd voor het donker thuis zijn of niet met al die wandelingen in de boes boes.jullie durven wel hoor.
    Met mij gaat het alweer een stukje beter ook de ontsteking in mijn rug was snel verholpen.
    Genieten jullie nog maar lekker daar.

groetjes je moeder.

• 21 Oktober 2009 - 19:36

Frank En Fia:

Hoi Geer en Eer,

Wat een avonturen maken jullie mee,erg leuk om te lezen!Geniet ervan en wees voorzichtig.

groetjes van Frank en Fia

• 22 Oktober 2009 - 07:55

Piet (Oom):

Ha die Geer en Eer,

Ik heb stiekem tijdens het inkopen jullie verslagen gelezen. Fijn dat het goed met jullie gaat. Nog geen heimwee? Dat thaise eten lijkt me interesant (maar niet te heet hoor)
    Verder nog veel plezier de komende tijd.
    Geer kijkuit met die Travestieten!!

Groetjes, Oom Piet

• 24 Oktober 2009 - 19:33

Pee En Zooitje:

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie duik brevet 1.Nou nog 2 halen en dan kunnen jullie de schol aan m,n haakje hangen als ik op de noordzee zit te hengelen.
    Ook de de felicitatie van lijnbaanbuur Isaac.Hij gaat met jullie duiken.Jullie verhalen blijven interresant en harstikke leuk.De oude Bos atlas gaat al verslijten om jullie op de kaart te blijven volgen.
    Een goeie reis en hou het gezond,
    groetjes keesmetz,neigenbroekengerda

• 25 Oktober 2009 - 15:01

Marlous:

Hoi Eer en Geer,

Hebben jullie nog wel tijd om te ontspannen?:) Wat een belevenissen allemaal en wat doen jullie veel, leuk hoor! Gelukkig hebben jullie het erg naar jullie zin.
    Hier ook alles goed hoor, jullie missen niets;)

X

• 26 Oktober 2009 - 18:35

Eefje:

Heey Geer en Eer!

Leuk om weer wat van jullie te horen! Wij in NL hebben het er maar 'druk' mee om de 2 waarbenjij's bij te houden;)

Geer kan z'n kookkunsten hier in NL wel een keertje laten proeven aan ons, als jullie weer terug zijn! Gezellig een keer met alle meiden Thais eten met Geer als kok:D

Geniet verder van de reis en laat snel weer wat horen! X

• 26 Oktober 2009 - 19:14

Gerald:

Hey stelletje levensgenieters!! Kunnen jullie het nog een beetje uit houden met zn tweeen? Vast wel, als ik het hierboven allemaal lees dan maken jullie genoeg mee.
    Een homobar... haahha geweldig. Vonden die gasten je nog een beetje lekker Geer?
    Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt in Duitsland in Winterberg. Was ik met Ivan ook in een homobar terecht gekomen. Toen we het door hadden zette we allebei ons biertje neer en rende die tent uit :-) haha.

Veel plezier nog verder.

Gerald

• 26 Oktober 2009 - 21:11

Arjan En Annelies:

hee zolen,

Als je al die verhalen zo leest en die fotos ziet gaat het super. En doen en zien jullie gave dingen!! gaaf hoor! zoooo geer heb je WEER een bezoekje gebracht aan een homo bar! hee jullie mogen ook hier een keer jullie kook kunsten laten zien hoor :) Geef moeders helemaal gelijk wat een vreselijk lachje heb je toch!!Maar is kwestie van wenne zeker Eer?

groetjes vanuit de UR-ANUS (oh geer de broodjes haring lopen super haha)

• 27 Oktober 2009 - 14:32

Rosanne:

Leuk geschreven weer!

Wat een verschil van de jungle naar het stinkende en drukke Bangkok he.
    Genietse op het eiland Ko Tao! Gaan jullie ook duiken daar?

Laat snel maar weer wat van jullie horen ;)
    Dikke kus!